har det någon effektökning som det påstås. en bekant har nyligen testkört det i sin 2-takts DKW bil o avgasvärdena var knappt mätbara med triboron. e som sagt sugen att testa detta i mina ej så trimmade mopeder men man vill ju veta att de funkar innan man häller i de hela!!
Fungerar skitbra!
I min vita så höjdes toppfarten med 5km/h efter bytet.
Dom jag pratat med hittils, som har testat har inga planer på
att byta tillbaka till rykoljor!
Den blir inte speciellt dyr med tanke på att det räcker gott att blanda 1%
(Sura har kört länge med 0,6% blandning med ett gott resultat) <!-- </EdIndex> --></div>
har det någon effektökning som det påstås. en bekant har nyligen testkört det i sin 2-takts DKW bil o avgasvärdena var knappt mätbara med triboron. e som sagt sugen att testa detta i mina ej så trimmade mopeder men man vill ju veta att de funkar innan man häller i de hela!!
Fungerar skitbra!
I min vita så höjdes toppfarten med 5km/h efter bytet.
Dom jag pratat med hittils, som har testat har inga planer på
att byta tillbaka till rykoljor! detta skall köpas vid löning. de bästa me detta i min motor har ja kommit fram till är att ryker den inte så e det tätt in till vevhuset efter packboxbytet eftersom triboron ej ger rök.
Den blir inte speciellt dyr med tanke på att det räcker gott att blanda 1%
(Sura har kört länge med 0,6% blandning med ett gott resultat)
<!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj oj,ni har missat hela poängen,
2-takt ska ryka och lukta,annars kan man väl lika gärna köra 4-takt <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace skrev:Jag kör med OKQ8 Delsyntetisk skoterolja, köper för 35kr/l lösvikt. O fungerar det bra på skotern så fungerar det garanterat bra på moppen rsonerar jag
Vet inte var du bor, men häruppe är det ju lite åtgång på tvåtaktsolja på vintern, så därför säljer dom iaf här olja på lösvikt, dom har på fat och pumpar upp i det kärl du nu har med dig (jag brukar köpa i 4liters dunkar). 35kr är rabatterat om du är medlem i nån lokal skoterklubb, annars kostar det 45kr/l.
Annars ligger nog olja på 20liters dunk inte så långt ifrån i pris, men då ska man ju använda upp 20 liter också
här där man köper 2takts olja på bensinmacken får man betala 35 spänn för 250 ml... otroligt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här tycker jag var en mycket informativ och intressant tråd. Det är säkert fler än jag som vill veta andras erfarenheter och dra nytta av det. Dessutom tillkommer hela tiden nya rön och ibland gamla som tas upp på nytt som exempelvis Castrol R oljan.
Den här tråden tycker jag är minst lika angelägen som den om olja till Sachs så jag föreslår att tråden klistras i början så blir den lättillgänglig för nya läsare plus att vi andra hittar tråden med en gång.
Vad säger ni andra och vad säger admin om saken? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skönt att veta att allt är som vanligt Frågar man olja så får man lika många olika svar som det finns medlemmar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men så finns det mycket olika oljor också, när jag var grabb och körde rödqvarna fans bara sae 40 till allt ,även soppablandning jag kommer ihåg en gång när vi inte hade nått att blanda i soppan så tog vi spillolja , det funka i alla fall den gången, (bör ej provas numera):lol: <!-- </EdIndex> --></div>