Bästa 2-takts oljan?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Olle881
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2012, 00:00
Ort: Kalmar

Bästa 2-takts oljan?

Inlägg av Olle881 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt vilken tycker ni är den bästa 2-taktsoljan till veteran mopeder? <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Inlägg: 59
Blev medlem: 04 okt 2011, 23:00
Ort: Norsjö
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med OK/Q8 skoterolja, har för mej att den heter Skoter TT. Den ryker en aning mer men den smörjer bättre vid sträng kyla eller hög värme. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Triboron!

Blandas 1%, ingen rök ingen lukt! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med OKQ8 Delsyntetisk skoterolja, köper för 35kr/l lösvikt. O fungerar det bra på skotern så fungerar det garanterat bra på moppen rsonerar jag :) <!-- </EdIndex> --></div>
Olle881
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2012, 00:00
Ort: Kalmar

Inlägg av Olle881 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HUr köper du den i lösvikt ?
Amarace skrev:Jag kör med OKQ8 Delsyntetisk skoterolja, köper för 35kr/l lösvikt. O fungerar det bra på skotern så fungerar det garanterat bra på moppen rsonerar jag :)
<!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Olle881 skrev:HUr köper du den i lösvikt ?
Amarace skrev:Jag kör med OKQ8 Delsyntetisk skoterolja, köper för 35kr/l lösvikt. O fungerar det bra på skotern så fungerar det garanterat bra på moppen rsonerar jag :)
Vet inte var du bor, men häruppe är det ju lite åtgång på tvåtaktsolja på vintern, så därför säljer dom iaf här olja på lösvikt, dom har på fat och pumpar upp i det kärl du nu har med dig (jag brukar köpa i 4liters dunkar). 35kr är rabatterat om du är medlem i nån lokal skoterklubb, annars kostar det 45kr/l.
Annars ligger nog olja på 20liters dunk inte så långt ifrån i pris, men då ska man ju använda upp 20 liter också :) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Castrol 747 (Oljan som Triboron gärna vill jämföra sig med)
http://www.castrolmoto.com/se/products/a747.php

Kan också tillägga att castrol 747 blandas gärna med aspen högoktan ... och har aldrig upplevt ett nyp eller liknande trots att inkörning inte existerar i min värld... ryker lite gött (kör 3%) doftar ljuvligt <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En tvåtaktsolja måste ju ryka och lukta :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:En tvåtaktsolja måste ju ryka och lukta :shock:
Najs när hundratalet moppar startar på sommarens rally:n som dimman vid lutzen :D

Annars kör jag på b-temas olja till moppen bilen och allt annat, min far likaså till moppen hojen bilen funkat i alla år hur fint som helst. Och billigt. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Triboron!

Blandas 1%, ingen rök ingen lukt! :wink:
har det någon effektökning som det påstås. en bekant har nyligen testkört det i sin 2-takts DKW bil o avgasvärdena var knappt mätbara med triboron. e som sagt sugen att testa detta i mina ej så trimmade mopeder men man vill ju veta att de funkar innan man häller i de hela!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Castrol R40
Ryker och sotar men luktar gott :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motul så klart med V power <!-- </EdIndex> --></div>
Skunkworkz
Inlägg: 664
Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
Ort: Lindome

Inlägg av Skunkworkz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Maxima Castor 927. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste ju säga att om det inte ryker eller luktar, då tappar det ju hälften av tjusningen med en gammal moppe :) <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Motul så klart med V power
Kanon olja för mycket vikt vässade rökar moppar!!!!!
Kan även kombineras med ASPEN hög oktan :twisted: :twisted: :twisted:
alla konstiga nyp slutade då den används :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar