Sida 2 av 2
Postat: 21 mar 2012, 00:25
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:Autopeden går som vanligt med bara krök

Ja det ska väl vara autopeden som fixar det

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 mar 2012, 01:17
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är svårt att lära gamla hundar sitta sägs det men jag är en lyssnande person och nu har jag fått lära mig att låg avgasduration ställer mindre krav på avgassystemet på en 2-takts motor.
Det är alltså avgasportens höjd som är avgörande.
När jag jämför en vanlig Sachs liten 1 hästars rundcylle men en dito liten rund membrancylle från en NMV Shopper kan se att avgasporten är märkbart högre på membrancyllen och då ser jag att det måste gå att få ut mer effekt med den cylindern. Avgassystemets utforming måste då vara viktigare än för den vanliga 1 hästars cyllen. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 mar 2012, 09:48
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Ja, men säger väl att 70-80% av motorns effekt ligger i avgasröret?
Varför har du lagt effekten i avgasröret

Bättre att leda den via kedjan till bakhjulet

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 maj 2012, 19:44
av compakt96
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->använd hörselkåpor <!-- </EdIndex> --></div>