Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

Såna genuina miljöer finns inte längre i dagens tillväxtmetropol Kalmar :(

I princip alla kommersiella hus inom "stadsgränsen" är upprenoverade och uthyrda till högsta dagspris...
HSE

Inlägg av HSE »

Klart väder och 1,5 minusgrad nu på morgonen. Två ekorrar bråkar om fågelmaten utanför och två möss har gått i burfällan inatt. Vintern smyger allt närmare :(
HSE

Inlägg av HSE »

I Kungälv har vi trots allt den gamla trähusbebyggelsen något så väl bevarad på östra och västra gatan. Så gott som alla hus utmed Västra Gatan, och några veckor senare även Östra Gatan, brändes av svenska militären 1676 när det var krig mot Norge/Danmark och Norska trupper närmade sig så det finns tror jag bara ett ställe kvar som är äldre.
HSE

Inlägg av HSE »

+2,3 grader nu men så dimmigt och grått att man bara ser 50 meter ut. Dimman dämpar ljuden också så det känns som man bor på en öde ö ungefär.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Strålande sol från en klarblå himmel!
HSE

Inlägg av HSE »

Läste att flyget i Stockholm drogs med stora förseningar pg dimma så det är inte bara här det är dimma... Men här är den om möjligt ännu tjockare nu. Tur det är 3,5 plus, dimma och minusgrader ger värsta sortens halka. Råkade ut för det en natt när jag körde med bil och släp för ASG mot Göteborg. Såg 4 olyckor på vägen och klarade mig bara för att jag höll nere farten, med en 40 meters sikt flera hundra meters stoppsträcka i halkan är det inte läge att blåsa på... Sista smällen var på motorvägen mellan Kungälv och Bäckebol, en lastbil blåste förbi mig och sedan small det. Han körde över en personbil så den var avhyvlad och bara en meter hög. Värsta jag sett! Min tanke var, bara det inte var folk i den :shock: Hörde sedan att den var tom, 7-8 bilar framför hade smällt och föraren i den överkörda bilen gått ur innan smällen för att titta. Men det var en av de värsta resorna jag varit med om, var en annan med underkylt regn när det var så halt att jag ramlade när jag klev ur bilen, blev stående för att drivhjulen slirade i en backe som var så liten att den knappt syntes. Hade hamnat i diket längre fram när det bara gled om det inte varit en liten grussträng i vägkanten. Då gav jag upp och parkerade tills det gick att köra igen. Men den gången såg man åtminstone längre än några tiotals meter framåt.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Dretväder.

Kl 06:50 i morse:
Bild

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

Blåst och regn hela natten, blåser mindre nu men just nu är marken helt vit efter en saftig hagelskur. Jobbar inomhus idag med huset som jag hållit på att renovera flera månader nu. Hoppas bli klar om en vecka men de sista jobben och finputsningen tar alltid längre tid än man tror...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Det är HALT i Vännäs. Har inte fått post på två dagar, ingen brevbärare inom synhåll.

Dessutom så skedde en svår olycka igår
http://www.vk.se/1341887/trafikolycka-i-vannas-8
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Här blåste det åter illa i natt, regnade igen i dag och åter en omgång med hagel så marken blev vit för en timme innan det smälte bort. Vattnet i Göta älv utanför är nog en meter högre än normalt, kommer det en storm till som det förespås till fredag kväll så kan vattnet stiga så högt att det blir problem i och runt Kungälv.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Det ska bli storm nu i södra Sverige :? :shock:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Och förhoppningsvis stämmer det som man sa från SMHI.
Att det sannolikt knappt kommer att nå upp till Göteborg med de värsta vindarna. :?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Åskan snurrade runt lite, i morse:
Tor.jpg
Tor.jpg (62.88 KiB) Visad 2384 gånger
:)
HSE

Inlägg av HSE »

pangerva skrev:Och förhoppningsvis stämmer det som man sa från SMHI.
Att det sannolikt knappt kommer att nå upp till Göteborg med de värsta vindarna. :?
Hoppa de har rätt när de sade att gränsen till värsta stormbyarna skall gå vid Kungsbacka. Men de var inte bergsäkra :?
HSE

Inlägg av HSE »

Stormen Alexander ser ut att missa mig :) http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20011478.ab
Skriv svar