Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!
SachsMekarn skrev:Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!
Bjuder på en bild också
Tänk att du har tid att sitta på detta forum och Favebook mm ut i garaget med dig har jag sagt!
10:00 vid rusta på söndag!
Sätt fart! ;)
Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.
SachsMekarn skrev:Denna hoj påminner lite om E-typ.
Inte lika grov snurra, på den jag bygger nu.
Stommen är en Monark 125 TS Bitarna som inte passar min smak lägger jag i hyllan. Det blir bara naven, ramen, tanken och bakvaggan kvar. En lite justerad Sachs 125, numera 130 cc 6 växlar och en anpassad pipa. Det blir en laglig nummerplåt bakpå. reggad och besiktigad. Kommer bilder med tiden.
Jag ska försöka lägga på några kål nu när våren börjar visa sig. Motorn har legat i delar hela vintern... Plus en massa annat småkrafs som skall göras!
Men jag tänker nog inte avslöja vad som komma skall, det kommer bilder vart efter det finns något att se
HSE skrev:Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.