Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm ja inköp är väl synd att säga men fick det här gammla verktygsskåpet på jobbet...tror jag ska kapa väck underredet och försöka mig på å tillverka nåt att skruva fast mopperamarna i medans man renoverar...så dom kommer i ståhöjd... :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:hmmm ja inköp är väl synd att säga men fick det här gammla verktygsskåpet på jobbet...tror jag ska kapa väck underredet och försöka mig på å tillverka nåt att skruva fast mopperamarna i medans man renoverar...så dom kommer i ståhöjd... :)

Bild
Blir jätte bra om gör fästet för motor skruvarna har funderatt att göra det fästet på garage domkraften men det kan bli ostadigt framåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var ju nåt i den stilen jag tänkt mig Anders..blir ju lätt att vända det hela sedan eftersom det är rätt bra hjul på skåpet..dessutom får man ji lite extra verktygshållare oxå att skruva upp på några verktygstavlor som grädde på moset.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

HUSQVARNA SPORT skrev:
56:an skrev:Kan inte minnas Cyclemastermotorn hade någon typplåt men dom jag har och såg på den tiden var nog engelsktillverkade för alla har den lilla AMAL förgasaren. Du får gärna fota typplåten och berätta vart på motorn den sitter. :)

Däremot minns jag Cyclemaster med Boschtändning och jag har säkert någon sådan, det är länge sedan jag kollade i dom kartongerna säkert tjugo år minst.....

Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland.
Det står Rabeneick Brackwede Hubraum 32cm Typ M14 Br.Ps.0,81 A.B.Nr.723.Bild

Uploaded with ImageShack.usBild

Uploaded with ImageShack.us
Nu såldes en Rabeneick på Tradera 1025 kronor gick den för...

Kolla bilderna så får du se Boschtändningen som jag menar... :)

http://www.tradera.com/gammal-motor-inkl-falg-auktion_100704_174532137 <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

56:an skrev:
HUSQVARNA SPORT skrev:
56:an skrev:Kan inte minnas Cyclemastermotorn hade någon typplåt men dom jag har och såg på den tiden var nog engelsktillverkade för alla har den lilla AMAL förgasaren. Du får gärna fota typplåten och berätta vart på motorn den sitter. :)

Däremot minns jag Cyclemaster med Boschtändning och jag har säkert någon sådan, det är länge sedan jag kollade i dom kartongerna säkert tjugo år minst.....

Har för mig Cyclemaster tillverkades i tre länder. England som ursrprungslandet och sedan Holland samt den du visar Rabenick Cyclemaster från Tyskland.
Det står Rabeneick Brackwede Hubraum 32cm Typ M14 Br.Ps.0,81 A.B.Nr.723.Bild

Uploaded with ImageShack.usBild

Uploaded with ImageShack.us
Nu såldes en Rabeneick på Tradera 1025 kronor gick den för...

Kolla bilderna så får du se Boschtändningen som jag menar... :)

http://www.tradera.com/gammal-motor-inkl-falg-auktion_100704_174532137
sånt svänghjul tror ja mig ha liggande bland alla andra eländen till svänghjul. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Träskor :headbang: :headbang: :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jättesöta [flirt] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nya träskor=nya bromsbelägg? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var o köpte en moppe av en polare för o åka på te garaget....provade den aldrig på plats, utan provade den först igår.

Bild

Yamaha dt50r...dock så är jag mer förtjust i 4taktarna, så jag är på jakt efter nått sånt istället....:)

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ner till Norrköping på förmiddan på dragracingmarknad och kan man tänka sig att det låg en komplett kyrkportare med luftburk och sidofilter bland dragracing prylarna om jag handlade den Okej då fick väl offra mig kostade som ett oljefilter till en raggarbil :P :P :P <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varför åker du inte på kawasakin du har. kan ju omöjligt finnas poliser där du bor. knappt man hitta dit :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

a@westman skrev:varför åker du inte på kawasakin du har. kan ju omöjligt finnas poliser där du bor. knappt man hitta dit :lol:
nja. den funkar ju inte...=) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
HillBilly
Forumsponsor

min

Inlägg av HillBilly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna bok fick jag av grannen som tack för hjälpen av transport av en soffa
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/171/001djn.jpg/]Bild[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack
:D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
smalltown
Kontakt:

Inlägg av smalltown »

Så ska det se ut , med klackarna kvar och allt, min lite billiga kopia har inte dom och behöver en packning eller lite smet :cry:

Vad kostade den ?
Jag missade din fråga, förlåt. Jag har för mig han tog 1200:- för jobbet. Det är ju inte gratis, men den är mycket välgjord.

Nu är den monterad. Riktigt ettrig sång i snurran nu! Om bara slasket kunde försvinna så man kan sticka ut och ta sig en provtur... :)

Morris Mini 850 1965
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
Skriv svar