Här kom regnet i går kväll strax efter veteranfordonsträffen slutat och så kom det ytterligare en skvätt tidigt idag på morgonen.
Jag hann lagom ut och skulle fixa med taket i går kväll, hade satt upp säkerhetslinor och skurit några pappbitar och precis när jag skulle upp och spika på dom kom regnet, vad glad man blir då
Förmodligen nya pölar inne precis efter när dom gamla torkat ut och så där håller det på. Mellan regnen blåser det så in i norden så det är svårt att vara uppe på taket för den skull. Problemet idag är väl om man törs man spika papp på något fuktig svall ?
Annars ser vädret rätt bra ut just nu, ganska stilla, lite sol men blött på marken.
Det här regnet verkar gjort sitt här nere och nu är det på väg uppåt landet. Så nu är det bara och vänta på nästa regn.
Vad folk allmänhet inte tänker på, åtminstone här i Götaland, är att juli är årets i särklass den månad då det faller mest nederbörd och minst nederbörd är januari alltså midvintern. Semester med sol och bad är mest bara en egen föreställd illusion. Egen och egen förresten... Jag tror den föreställningen är något vi blir påverkade av via media och reklam.