Jättevarm nu, 21+ på altanen, tog chansen att övningsköra Korvopeden, ett par km runt i byn, sedan åke jag hem på gården och startade upp korveriet tre kunder hade jag, Lena och två grannar Premier korvarna var gratis, så inget klirr i kassan denna gång
vagnen ser ju djäkligt fin ut, som ny! får man fråga vad man får ge för nå´t dylikt
Fyllgubbe är jag redan (Sedan är det ju bara folköl
Korvopeden kostade ca: 30.000:- (Då är den besiktad och godkänd i Ö-sunds kommun, får ett godkännande här i Mora kommun också +560:-
Hela kiosken är byggd i rostfritt med isolerade (dubbla väggar/botten)
På tal om korvförsäljning så fanns det på sextitalet en bandyentusiast som kallades korv-Snoddas då han sålde varm-korv på Kungälvs bandymatcher. En härlig typ men väldigt överviktig. När jag rykte in till min första repmånad var han med på tåget men vid framkomsten brydde sig han inte om att hämta ut någon utrustning. Så småningom fick han träffa en läkare och fick direkt åka hem. Jag antog att det var för att han var för fet men när jag ett par år senare läste att han avlidit insåg jag att han redan då måste varit svårt sjuk bakom den glada fasaden. Och bandymatcherna blev inte vad de varit utan korv-Snoddas!