Det måste ha blivit nåt missförstånd här...
Jag skrev flygraka har du aldrig sett nån sån???
Det är som en extra körbana i vägrenen man inte får köra på.
Ordet stresskörare har jag hittat på själv och tycker det är ett passande ord i dagens trafik.
Stressköraren har massor av hyss för sig. T.ex. fullt ax mellan två stoppljus som oftast blir rött när man kört från grönt. Precis innan det är stopp är det full broms. Jag kommer lugnt efter och rullar sista biten samt bromsar lätt. Ingen av oss kom längre än den andra. Helt meningslöst och stressa. I städer är det oftast ett övergångsställe i kombinerat med trafikljuset. Om jag går eller kommer på cykel och har grönt hur ska jag då kunna veta om bilföraren tänker stanna om bilen kommer i full fart 50 meter före signalen?
För inte så länge sen kom jag cyklande på en parkering därför "cykelvägen" folk använder går genom den. Jag cyklade sakta och lugnt.
Helt plötsligt backade en röd bil rätt ut i fullt ax. Mitt framhjul var nära bilen och hjärtat höll på att stanna men jag hann bromsa och sätta ned foten. Då såg jag en rätt ung tjej i bilen med pluggar i öronen det var nog en sån där musikspelare. Damen tycktes inte se mig utan fortsatte backa och la i ettan och körde full fart iväg. Hon verkade upptagen och kanske stressad?
Liknande händer mer eller mindre dagligen, det verkar som det inte längre finns regler som måste efterföljas utan klara dig bäst du kan som gäller. Den som har pengar skaffar sig en modern bil med krockkuddar och försäkring som täcker allt.
Jag har inga pengar för att uppnå det, men jag är rädd om både mig själv och min Amazon.
Har du något bättre förslag än att vara både laglig och försiktig?