<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser bra ut alltihopa men jag vet inte om jag fixar all vitkålen för magsystemets skull. Magproblem kommer ofta på hösten och senhösten undrar varför...
Jag är fortfarande hungrig men nu får jag allt vänta tills i morgon med att äta.
Men en kopp kaffe får det nog bli i alla fall jag tror jag går och sätter igång pannan...
Jag har varit i källaren och satt igång den andra pannan så jag måste vara uppe en stund tills det brunnit ut annars hade jag gått och lagt mig.... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Jag gillar lingon men hade väl inga då...
Nu har jag ätit mina tre potatisar och även hunnit skriva ett par mejl. Mejla kostar inget utöver bredbandet och potatis är billig (och bra) mat också.
Potatis innehåller stärkelse som i kroppen bildar socker och socker blir man fet av
Har just läst boken "matrevolutionen"
och efter den läsningen törs man ju inte ens titta på annat än feta baconbitar och kolhydratfattig mat
56:an skrev:Det ser bra ut alltihopa men jag vet inte om jag fixar all vitkålen för magsystemets skull. Magproblem kommer ofta på hösten och senhösten undrar varför...
Jag är fortfarande hungrig men nu får jag allt vänta tills i morgon med att äta.
Men en kopp kaffe får det nog bli i alla fall jag tror jag går och sätter igång pannan...
Jag har varit i källaren och satt igång den andra pannan så jag måste vara uppe en stund tills det brunnit ut annars hade jag gått och lagt mig....
Min erfarenhet av ex alergiska barn, så är det ofta att det är mamman som talar om för barnet att det är alergiskt. Inte alltid så, men ofta.
Ungefär så här kan det låta: O Gustav du vet ju att du får utslag om du äter bananer.
Jag menar att tanken att inte äta vitkål sätter igång motreaktion i kroppen.
Och då undrar jag om brunabönorna är snällare mot magen.
Det har skriver jag inte för att "pinka" dig i ögat. Utan tvärt om. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag potatismos med kassler och tomatsås på kommunens aktivitetshus. Efteråt bordtennis. En kille som brukar spela lyckades övertala mej. Vi provade lite först sedan spelade vi ett set. Motståndaren vann med 11-2 men jag lyckades att få över två bollar han missade.
Forehand och backhand och sen försöka sätta bollen i motståndarens hörnor. Jag trodde inte jag var någon fighter men killen sa, - Lugna ner dig nu så spelar vi bollen i mitten fram och tillbaka...
Jag har aldrig spelat bordtennis tidigare och är för övrigt totalt väck på allt vad sport och idrott heter men det här var faktiskt kul. Det blir nog fler gånger framöver. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lagt ned Ducati meket för i kväll, nu blir pasta med kycklingsås
fina filèer att bränna på i förstaklassens smör
Kolla vilken lyckost jag är Av en kompis: handplockade Curryblad från SriLanka passar fantastiskt bra till kyckling och fisk
Försökte lite med fotpinnarna tidigare idag, det ska vara ett genomgående stift innanför en liten kåpa som fixerar pedalen i rätt läge. Tyvärr ser där ut som en hålig ost för dom har borrat och det blivit fel. Fotpinnen verkar vara något härdad eller specialstål för det går inte att borra som i vanligt konstruktionsstål.
I morrn måste jag prestera något för Sigge kommer framåt kvällningen och han får inte se ut så här då ---> (sigge om jag inte gjort nåt) <!-- </EdIndex> --></div>