E-Type Gott & Blandat....
-
- Inlägg: 1518
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
Re: E-Type Gott & Blandat....
www.forumbilder.se/CGD3E/imgp0331]
jag använde ett senare block,då blev det så här.
kan man få se en bild utan cylinder?
jag använde ett senare block,då blev det så här.
kan man få se en bild utan cylinder?
Re: E-Type Gott & Blandat....
Baronen skrev:Vad är det för en cylinder?
selma skrev:En 4V1 trillade in idag![]()
Re: E-Type Gott & Blandat....
Jag vill fortfarande veta mer om cylindern.Hasse skrev:Baronen skrev:Vad är det för en cylinder?selma skrev:En 4V1 trillade in idag![]()
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: E-Type Gott & Blandat....
Vad jag läst så är det den vassaste fartvindskylda Yamaha 80cc cylindern. Men jag kör ju bara blöjtrimmat så du får vänta
med ett seriöst svar tills Selmapojken loggar in här.
med ett seriöst svar tills Selmapojken loggar in här.
Re: E-Type Gott & Blandat....
Jaså det är alltså en Yamaha cylinder!?Hasse skrev:Vad jag läst så är det den vassaste fartvindskylda Yamaha 80cc cylindern. Men jag kör ju bara blöjtrimmat så du får vänta
med ett seriöst svar tills Selmapojken loggar in här.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: E-Type Gott & Blandat....
Inte mycket att se än...musköchrister skrev:http://www.forumbilder.se/CGD3E/imgp0331]
jag använde ett senare block,då blev det så här.
kan man få se en bild utan cylinder?

Vad har du för slag och staklängd på ditt bygge ?
Re: E-Type Gott & Blandat....
Japp,det är som Hasse säjer.Baronen skrev:Jaså det är alltså en Yamaha cylinder!?Hasse skrev:Vad jag läst så är det den vassaste fartvindskylda Yamaha 80cc cylindern. Men jag kör ju bara blöjtrimmat så du får vänta
med ett seriöst svar tills Selmapojken loggar in här.
Jag monterade -80:ans modell på mitt senaste bygge (S80) och blev positivt överraskad över hur väl en sådan fungerar på lågfart/mellanregister.
Sen är dom ganska elaka på fullgas,å det är ju åxå kul

-81:ans modell är väl lite hetare,får hoppas den funkar ok på lågfart den med.
-
- Inlägg: 1518
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
Re: E-Type Gott & Blandat....
blir inte mycket kvar om man ska lämna cylindern orörd på höjden
www.forumbilder.se/CGD3E/imgp0335]
44 slag och 95mm stake
www.forumbilder.se/CGD3E/imgp0335]
44 slag och 95mm stake
Re: E-Type Gott & Blandat....
Nej det är inte mycket till yta att fila avmusköchrister skrev:blir inte mycket kvar om man ska lämna cylindern orörd på höjden
http://www.forumbilder.se/CGD3E/imgp0335]
44 slag och 95mm stake

Re: E-Type Gott & Blandat....
Var o lämnade in cylindern för borrning på LJ-Trim igår,åkte sen till momentum och beställde lager.
När jag kom hem vid 1530 så beställde jag förgasare m tillbehör från twostroke,kl 13 idag så kom det ett sms
att det fanns att hämta på Ica.Det var inte brådis för mej,men kul när det är full service.

När jag kom hem vid 1530 så beställde jag förgasare m tillbehör från twostroke,kl 13 idag så kom det ett sms
att det fanns att hämta på Ica.Det var inte brådis för mej,men kul när det är full service.


-
- Inlägg: 447
- Blev medlem: 26 dec 2010, 00:00
- Ort: Veddige
Re: E-Type Gott & Blandat....
Händer här då? 

Re: E-Type Gott & Blandat....
Jag drar ut på det,ska vara klar till vårensidecarrob skrev:Händer här då?

-
- Forumsponsor
- Inlägg: 2305
- Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Re: E-Type Gott & Blandat....
Snyggt jobb du gjort Pär! (Som vanligt mao!)selma skrev:Var o lämnade in cylindern för borrning på LJ-Trim

Den vattenkylda cyllen på bordet ser också ut som en YZ80 cylle!?
Effekten steg raskt när vattenkylningen gjorde intåg på marknaden. Om jag inte minns helt galet
så uppgav man 19hk för den sista luftkylda och 23hk för den första vattenkylda (1982)
Re: E-Type Gott & Blandat....
Tack:Dfatchance skrev:Snyggt jobb du gjort Pär! (Som vanligt mao!)selma skrev:Var o lämnade in cylindern för borrning på LJ-Trim![]()
Den vattenkylda cyllen på bordet ser också ut som en YZ80 cylle!?
Effekten steg raskt när vattenkylningen gjorde intåg på marknaden. Om jag inte minns helt galet
så uppgav man 19hk för den sista luftkylda och 23hk för den första vattenkylda (1982)
Stämmer det är en tidig vattenkyld,tror det är en -84
Det är elaka saker som inte kostar nåt än,vi får se vad det blir med den.
Har lite för många motorprojekt jag vill bygga,men det är bara att inse att bygga en ny moppe till alla
funkar nog inte

Det blir nog att bygga nya till dom som finns

Re: E-Type Gott & Blandat....
Väldans va du fixar å trixar å har meksug..
Själv är ja mitt inne i ett stort bakhjulsprojekt som tar upp all min fritid, hoppas bli klar till Påsk iaf...
Själv är ja mitt inne i ett stort bakhjulsprojekt som tar upp all min fritid, hoppas bli klar till Påsk iaf...