Min röda Mamba - lite uppdateringar -
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En tur till Haralds idag, och ett gammalt tvåväxlat handtag med i bagaget.
Tackar!
Men trots att det borde kunna fungera, så gjorde det inte det.
Så nu har jag lagt in en annons under "köpes", kravet förutom att det bör vara helt, är att det ska passa zündapps växelspel.
Sen kan det vara lite skavanker och skav, det gör inget. <!-- </EdIndex> --></div>
Tackar!
Men trots att det borde kunna fungera, så gjorde det inte det.
Så nu har jag lagt in en annons under "köpes", kravet förutom att det bör vara helt, är att det ska passa zündapps växelspel.
Sen kan det vara lite skavanker och skav, det gör inget. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var har du sprickan ?
Provade själv att zinklöda ett liknande handtag med riktigt bra resultat.
Läs och lär: http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100212/aluminiumlodning-med-zink trot eller ej men det funkar faktiskt. <!-- </EdIndex> --></div>
Provade själv att zinklöda ett liknande handtag med riktigt bra resultat.
Läs och lär: http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100212/aluminiumlodning-med-zink trot eller ej men det funkar faktiskt. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur många gråa hår jag fått av detta, till synes olösliga problem, vet jag inte!
Fixade med ett nyare 2-växlat handtag, köpte ett sprillans nytt växelsegment avsett för zündapp, men icke. För litet spel.
Kände att jag höll på att bli knasig (knasigare än vad jag är)
Ikväll tog jag fram ett treväxlat handtag, bara för att testa och se vad som händer.
Och...det fungerade, och mer.......det visade sig att det är en treväxlad motor jag har, trots att jag köpte den som tvåväxlad!!!!
Tre växlar plus friläge klickade i så fint som det bara kan gå.
Inte undra på att det inte fungerade med ett tvåväxlat handtag.
Jag har ju inte haft isär motorn, vilket jag ofta brukar göra för att kolla slitage, packboxar, packningar mm. Men jag bröt vanan med denna, då den verkade vara helt ok.
Tackar er som vänligen bidragit med goda råd på denna växel-resa! <!-- </EdIndex> --></div>
Fixade med ett nyare 2-växlat handtag, köpte ett sprillans nytt växelsegment avsett för zündapp, men icke. För litet spel.
Kände att jag höll på att bli knasig (knasigare än vad jag är)
Ikväll tog jag fram ett treväxlat handtag, bara för att testa och se vad som händer.
Och...det fungerade, och mer.......det visade sig att det är en treväxlad motor jag har, trots att jag köpte den som tvåväxlad!!!!
Tre växlar plus friläge klickade i så fint som det bara kan gå.
Inte undra på att det inte fungerade med ett tvåväxlat handtag.
Jag har ju inte haft isär motorn, vilket jag ofta brukar göra för att kolla slitage, packboxar, packningar mm. Men jag bröt vanan med denna, då den verkade vara helt ok.
Tackar er som vänligen bidragit med goda råd på denna växel-resa! <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bara o säga grattis. vet nu hur dum du troligen kännt dig efter du fann tredje växeln. ja hade samma grej på en sachs till en compact ja renoverade. den visade sig ha 4 växlar.
<!-- </EdIndex> --></div>

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-