Puchlo Monarped, Puchlo Monarscoot och Rostig Fs1Monarscoot

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med, speciellt när man lackerar en massa smågrejor, då är det lätt hänt att nåt blir glömt.
Nu är förhoppningsvis alla smågrejor lackade inkl klarlack. Hade lite problem med sprutan som till en början inte ville som jag. Men efter lite övertalning så funkade den. Nu ska lacken få härda ordentligt sedan börja ihopmonteringen.

Hade liten julafton hemma idag, när jag hämtade ut ett paket från Ettans mopeder, avgassystem, styre, packningar, stötdämpare, baklyse, etc. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var tvungen att provmontera nya stötdämparna, lite längre än de gamla. Testade även min kortade bakstänka med nytt lyse. Blir nog rätt trevligt.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska du måla bakljuset svart? <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det har jag inte tänkt, har en riktigt skön gammal sadel från en Nsu och den är också vit, än så länge. Vi får se hur det blir. :whistle2: :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha, lite gammal polisbils svart och vitt-stukkänsla <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Aha, lite gammal polisbils svart och vitt-stukkänsla
Exakt, är ju gammal polis son! Så det blir nog kanon. Måste bara se till att den går så fort så man inte behöver stanna. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick lite hjälp i garaget ett par timmar idag. Tilda 11år räknar nog med att få börja övningsköra lite i stugan i sommar och om jag inte har helt fel kommer nog Lova 8år också smygträna lite.

Nu är i alla fall Mamban åter nere på hjulen. Har fortfarande inte bestämt vilken sadel som det blir. Det blev hur som helst en jävligt skön körställning med nya styret och stötdämparna. Nu ska motor och div kringutrustning återmonteras.

Det känns som ett bra betyg när min trendmedvetna 11åring frågar om hon får köra Mamban när hon blir 15, eller så har hon bara lika bra smak som pappa. [flirt]
Bild
Tilda har precis lackat framfälgen. Blir lite ligiststyle med svart framfälg och kromad bak. 22_yikes.gif
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt styre :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack, jo styret blev helt ok. Frugan var dock ute och provsatt, hon ville ha ett högt kromat styre, så mopeden ser gammal ut? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trevligt med fler från nyköping!

lycka till med ett skönt bygget så kanske man får se dig i sommar! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

bmw02touring skrev:Tack, jo styret blev helt ok. Frugan var dock ute och provsatt, hon ville ha ett högt kromat styre, så mopeden ser gammal ut? :roll:
Det är ju att hon vill ha en äkta Compakt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

S_Compakt skrev:
bmw02touring skrev:Tack, jo styret blev helt ok. Frugan var dock ute och provsatt, hon ville ha ett högt kromat styre, så mopeden ser gammal ut? :roll:
Det är ju att hon vill ha en äkta Compakt :lol:
En Compakt är ju absolut hur frän som helst! (så länge det sitter en Dappe monterad) :headbang:

Tackar Cobra Karlsson för tipset ang ny Cylinder, som det ser ut nu som kommer Mamban utrustas med 70CC Supertherm och en Solfjädertopp.
Tror det kan bli riktigt smutt.

Har även fixat till orginalsadeln, Farsans gamla skinnjacka från Lübeck fick agera donator. Så man kan ju säga att Jackan fick komma hem.
Meningen är att ordna ett långhårigt överdrag ala 70-tal, så skinnsadeln är mest för att det ska gå att torka av när det är blött ute.

Har även monterat pakethållaren, har dock inte bestämt mig om det är snyggast med eller utan? Mest praktiskt är det ju med. hmm. hate-wall.gif

Bild

Bild

bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Pop skrev:trevligt med fler från nyköping!

lycka till med ett skönt bygget så kanske man får se dig i sommar!
Tackar, jo vi kanske ses i sommar. Vad ska man hålla utkik efter för´moped? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis riktigt trevlig Lycka till 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läcker moppe du har där. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Skriv svar