Jahaja, inte blir man glad å blir man glad så inte hålls man glad!
Jävla klåpare som haft EKFen, vevaxeln är förstörd i svänghjulskonan. Jag ska snacka med min hovmaskinist om han tror man kan svarva av en tiondel eller två och eventuellt rädda veven. Kilspåret är åxå sabbat men det kan man klara sig utan.
Om det inte går att rädda veven så blir det en Rito rundvev 42mm slag.
Om jag tänker rätt så pressar man ut den den "närmaste" vägen, alltså delar veven så man kommer åt att pressa ur tappen från baksidan och pressar i den samma väg igen?
Vevaxeln är på gång, jag delade EKF veven och pressade ur den trasiga ramlagertappen. En donatorvev (tack Perka) delades och en frisk ramlagertapp pressades ur donatorveven.
En ny vevstake är beställd samt en vevtapp beställdes från VRMRoffe.
Man behöver inte ha så jävla vidlyftiga verktyg när man håller på med småmotorer.
Sen att kapa sadelstolpen som du funderat på.... Då blir det plats för ännu mindre bensin,och bensin behöver trimmade sachsar! Aktionsradien blir ju kort för oss med Compact.
Du skulle kunna skära ner stoppningen till ett absolut minimum och sen svetsa på en extra kant neråt. Då skulle det ju se ut som om sadeln satt åtskilliga centimeter längre ner.