Sida 3 av 8
Postat: 16 jul 2009, 17:27
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Mycket bra, men vad är kapasiteten i hk.

Cylindern säljs som 60-65cc 7 hästars till Yamaha DT. Tror det var runt 7hk.
Så man kan ju räkna med 7 ärliga hästar ur den nu? Cylindern är ju inte original i portarna så. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 jul 2009, 15:32
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag fixat kopplingen med nya lemeller och slipade lite på mellanskivan. (samma funktion som att blästra den). Så nu håller kopplingen fint.
Nytt toppfartsförsök med 13/28, vann 3km med att fixa kopplingen. 80km/h.
Drevade om till 14/28 och nytt toppfartförsök. 85km/h utan förlorat varvtal eller styrka! Skulle säkert orka med ett 15 drev fram för 90 knyck, men det vill jag inte montera med risk för växelkåpan.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 jul 2009, 16:57
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fegis !
Bara att göra ett breddnings kit till växelkåpan.
Funkar kanon på min räser. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 jul 2009, 17:01
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->MM.. har du fått tag på mer makrolon? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 jul 2009, 18:23
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, fick en laddning igår, så imorgon ska jag göra några kopplingar och distanser. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 jul 2009, 22:18
av stefan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Nu har jag fixat kopplingen med nya lemeller och slipade lite på mellanskivan. (samma funktion som att blästra den). Så nu håller kopplingen fint.
Nytt toppfartsförsök med 13/28, vann 3km med att fixa kopplingen. 80km/h.
Drevade om till 14/28 och nytt toppfartförsök. 85km/h utan förlorat varvtal eller styrka! Skulle säkert orka med ett 15 drev fram för 90 knyck, men det vill jag inte montera med risk för växelkåpan.

Med risk för att bli idiotförklarad, men Let´s go!!
Funkar det inte med en vanlig 4,3:a och 17mm förgasare.
eller är det axet du är ute efter?????
Min E-type gör ju 70 med 4,3 på.
enda nackdelen är att man får gasa ut på 2:an annars segar det lite på 3:an.
Hade varit trevligt med en 4 växlad maskin

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jul 2009, 12:34
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stefan skrev:Rexxy skrev:Nu har jag fixat kopplingen med nya lemeller och slipade lite på mellanskivan. (samma funktion som att blästra den). Så nu håller kopplingen fint.
Nytt toppfartsförsök med 13/28, vann 3km med att fixa kopplingen. 80km/h.
Drevade om till 14/28 och nytt toppfartförsök. 85km/h utan förlorat varvtal eller styrka! Skulle säkert orka med ett 15 drev fram för 90 knyck, men det vill jag inte montera med risk för växelkåpan.

Med risk för att bli idiotförklarad, men Let´s go!!
Funkar det inte med en vanlig 4,3:a och 17mm förgasare.
eller är det axet du är ute efter?????
Min E-type gör ju 70 med 4,3 på.
enda nackdelen är att man får gasa ut på 2:an annars segar det lite på 3:an.
Hade varit trevligt med en 4 växlad maskin

Det räcker långt ifrån! Med 60cc och 3 växlad toppar compacter c:a 60km/h, och e-type väger lite mer så...

För att notera, toppar 80cc ekfer c:a 100km/h.
Så om du hade 60cc på din e-type skulle den toppa 80-90?
Jag är mest ute för toppfart, och mäter på en rak väg, inget nedförbacke eller så.
Vill inte vara otrevlig, men 70km/h med 50cc cylinder (den är väl på 50cc?) och en stor e-type låter helt orimligt på en 3 växlad sachs. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jul 2009, 13:05
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sk tyska 4,3 hk cyllar går inte sämre en sk 60cc.
Visst väger en E-type mer , men luftmotståndet på en Compakt är ju en katastrof. Om han klarar 70km/h är ju det iofs en bedrift
men men .. bättre att fria än att fälla... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jul 2009, 16:17
av stefan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trimmet jag har satt på en 1209 jag köpte för länge sedan,
Vet ej om det är gjort ngt speciellt med cylle eller förgasare.
Kolven är 39,5.(var svår att hitta en ny, då den gammla satt sig

)
14 drev fram 34 bak.
toppar 70 med gps på tanken och raksträcka.
+ mina 75 kg.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 jul 2009, 11:29
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, en tyska som är lite mer än 47cc. Då är det mer troligt.

Men ändå bra gjort! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 jul 2009, 13:27
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
Visst väger en E-type mer , men luftmotståndet på en Compakt är ju en katastrof...
Que? det är väl bara att knipa ihop bena isof.

compakten ligger ju närmare backen..
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 jul 2009, 18:03
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu , räknade jag med standard styret (Texas) inte original

Och Golden Champ sitter man ju högt som fn på <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2009, 17:48
av Rexxy
Postat: 20 sep 2009, 18:40
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice Rexxy , men byt framskärm <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2009, 21:50
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det funkar som det gör nu. Ska jag slänga dit originalskärmen måste jag modda om fästena i gaffeln, vilken jag inte orkar. (kalla mig lat)

<!-- </EdIndex> --></div>