Det här med Fartkamera..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Ja peppar..peppar Zappis :roll: Men blev ifatt åkt av en ny Passat diesel...han bromsa in till 114km på 90 väg a 2800kr i böter :shock:
enda boten jag fått på 30 års körning.Kör inte så fort, brukar ligger på 15-20km över hastigheten på större vägarna... 8)
crow

Inlägg av crow »

Jag har blivit fotad 14 GÅNGER !!!! både medvetet och omedvetet men har aldrig fått något i brevlådan, kan bero på att jag har lite groteskt utseende :D
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

Tror nog det stämmer janne
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

billykid skrev:Ja peppar..peppar Zappis :roll: Men blev ifatt åkt av en ny Passat diesel...han bromsa in till 114km på 90 väg a 2800kr i böter :shock:
enda boten jag fått på 30 års körning.Kör inte så fort, brukar ligger på 15-20km över hastigheten på större vägarna... 8)
Har ungefär samma historia, två böter på 35 års bilkörkort och då har jag kört både bil i alla år och MC i många år, hade en Ducati Monster 900 Sie i sex år, maskin med mer körglädje får man leta efter.
Hade en -71´a Camaro SS396 med vässad bigblock, den var lätt att gasa med... :wink:

Vill påstå att dom som åker fast för fortkörning enbart har en förbannad otur för med den undermåliga övervakning som finns idag så är det enbart en liten del som ens är nära att åka fast.

Om man rannsakar sig själva så tror jag ärligt att alla som sätter sig bakom ratten, eller styret på en MC, bryter mot ett antal trafikregler varje gång man kör så varför gnälla för att man blir ertappad vid en promille av alla regelbrott man gör sig skyldig till?
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Sedan dröjer det väl inte så länge tills man klockar oss (mäter på något sätt iaf) mellan kamerorna.
Det finns i Norge och också i England tror jag. :(
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

det värsta som kunde hända är väl att man antar förslaget om att det ska bli ägaransvar istället för som nu föraransvar.
fy fan då vill man kanske inte låna ut bildjäkeln mer
stegu75

Inlägg av stegu75 »

Tycker det nog är helt ok i så fall med ägaransvar för man vet ju vem man lånat ut bilen till annars får man anmäla den stulen om man inte vet.
Kanske dom slipper fusket med bilar skrivna på föräldrar osv.
HSE

Inlägg av HSE »

Otroligt att inte ägaransvar redan har införts! Och att polisen inte köpt det numerplåtavläsningssystem som polisen i England använt i åtskilliga år för att stoppa bilar som saknar försäkring eller är avställda/obesiktigade. Alla vi övriga bilister tjänar på att dessa bilar försvinner från vägarna. Idag finns ju knappt några poliser ute på vägarna längre...
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Jag körde förbi en kamera som blixtrade, men jag hade tur och fick ingen bot!
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Solskydd nere, handen för ansiktet eller liknande kan rädda en.
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

zappafan skrev:Inget i :mail: den här veckan heler... :bananas: :car:
Dom Norrlänningar jag snackat med häromkring som åkt dit med fartkamera (Skeå-Umeå) i nutid, har fått inom 2-3 veckor annars har det inte kommit nåt alls.... :ympray:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

stegu75 skrev:Tycker det nog är helt ok i så fall med ägaransvar för man vet ju vem man lånat ut bilen till annars får man anmäla den stulen om man inte vet.
Kanske dom slipper fusket med bilar skrivna på föräldrar osv.
:shock: :shock:
vad är det för fel på föraransvar då?
och då ska vi inte blanda in nåt annat än fartkameror!
vid t.ex felparkering gäller redan ägaransvar.
om staten väljer att sätta ut kameror får dom väl ta besväret att identifiera den som kör!! det ska väl inte bilägaren behöva göra. :evil:
jag ser inte att jag som bilägare skulle tjäna nåt alls på det vad det gäller fartkameror i alla fall.
men det är ju klart att vi tänker olika, en del gillar t.ex FRA-lagen också.:roll:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Lugna sig nu Kejsarn :wink: ,druckit slut på en sån här & känner man kan ta hela wärlden i famn.... :D
Bild
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Själva syftet med fartkameror är väl trots allt att minska riskerna på vägarna? Minskade risker torde väl både bilägare och alla andra som vistas i trafiken tjäna på?
Skriv svar