"Råkade" ha lite hög hastighet förbi några fartkameror då man åkte från Vännäs för några veckor sen (110 där det var 70..) nån som har erfarenhet om tid till ev. böter dyker upp tror jag hann upp med handen för ansiktet, det är svårt att hålla hastigheten då man kör motorstinna maskiner...
Mona har också fastnat på kamera efter den vägen. Antar att du också åkte dit efter bron i Vännäsby... Den är lurig.
Har för mig att det tog 1-2 veckor innan brevet damp ner i brevlådan, mer än 1 månad bör det inte ta i alla fall. 2400 kostade att köra 80 på 70 väg.
110 på 70-väg kan nog resultera i att du får köra moppe ett tag framöver, men du kanske klarade dig tack vare blixtsnabb Lucky Luke-reflex.
Jo jag vet det är en j... massa fartkameror efter den vägen så det var medveten fortkörning 01.15 på lördagnatten ,känns skönt att "stick it to the Man" ibland om man nu inte åker dit...
Jag lånade en kompis buss och åkte dit i en fartkamera (87 på 70 väg) och han fick brevet hem till sig efter ungefär en månad men det stod inget i brevet vare sig hastighet eller foto eftersom dom inte kunde identifiera honom som den som körde bilen, dom hämtar foton från passet och körkorts foto.Han skulle meddela dom vem som körde och jag tog givetvis på mig det och då dröjde det ett par veckor innan brevet med fotot kom,det är nästan omöjligt att svära sig fri, dom skär ner ditt passfoton och körkorts foto i pixlar och kör jämförelsen i datorn. Körde du 40km för fort ryker kortet på 70 väg, jag har för mig att jag fick betala 2000kr, en annan kompis körde 77km på 50 väg och han fick 3600:- och hade han haft kortet kortare än 6 år hade dom tagit det, 30 och 50 väg är dom stenhårda på.
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B