Sida 3 av 3
Postat: 26 okt 2013, 23:23
av Znook
Fastsättning av styret på Zündapp t.om -76: 2 skruvar genom styret!
Den kan jag förstå, på den tiden var 3-axliga NC-maskiner på g... På gott och ont. I det här fallet, på ont..
Postat: 27 okt 2013, 10:19
av Hasse
fatchance skrev:
I den här tråden har jag inget att göra med tanke på mitt motorval

Dessa märkesfantaster.
Enligt min erfarenhet: ju sämre grejor= ju värre blir fanatismen....

Postat: 27 okt 2013, 12:58
av Rexxy
Kanske inte fel, men något man lätt kan irritera sig på.
Varför har sachs snedmonterat tändstift? Någon nytta med det?
Varför tillverkar dom inte så hela spolporten öppnast när kolven är i BDC?
Postat: 27 okt 2013, 13:03
av 56:an
1. Motorn blir mer inbyggnadsvänlig
2. Det måste ha med strypningen att göra. Jag såg samma förhållande i en Fram/Anker motor som jag köpte på Tradera.
Postat: 27 okt 2013, 13:24
av erlan
Rexxy skrev:Kanske inte fel, men något man lätt kan irritera sig på.
Varför har sachs snedmonterat tändstift? Någon nytta med det?
Varför tillverkar dom inte så hela spolporten öppnast när kolven är i BDC?
enligt vad någon skrev på forumet en gång så skulle väl utformningen på sachstoppen ge bättre lågfartsegenskaper. även 4,3 hk motorn var ju ett transportmedel, inte en leksak när den var ny.
och jag har för mig att spolporten öppnar helt på den ostrypta 4,3an men det måste jag kolla. annars är det ju för att kynna använda samma gjutplugg
för olika hårt strypta cylindrar. men håller med om att det ser tokigt ut.
en zyndappkolv och en avsvarvning av cylndern i överkant borde göra saken bättre.
erlan