"ofruade" haha den var bra
Ja, hur ska man annars kunna köpa en massa kul saker utan att få höra det i båda öronen sen?
Har byggt klart de övre fästena för mina vaggrör, svetsade även in en förstärkning mitt på ramen, nu ska jag bara försöka bygga in ett främre motorfäste samt en konsol för att fästa dem på undersidan: upload gif
Varför går allt man planerar att göra så mycket snabbare i tanken?
Tänkte att bygga till ett motorfäste och en fästkonsol till rören går ju snabbt, nej det tog nästan tre timmar , tid är ju inte direkt någon lyx man har som småbarnsfarsa.
Nu skulle man haft tag i en kylare också så att man kunde börja bygga fästen till den, sedan hade jag kunnat skicka ram och rör på bläster och pulverlack.
Skulle vilja ha ett kyl med inbyggt kärl, har letat som en galning efter en snygg liten separat expansionsflaska men det verkar inte finnas.
Mja, kinaprylar och jag funkar sällan bra ihop, men tack för tipset
Har lite funderingar på en kylare från en Honda CBR125, finns massor av bilder men kan inte hitta några mått någonstans, får försöka leta upp en sån så man kan kolla på den.
Ja det ska bli najs med lite ordentliga bromsar, men bakbromsoket har satt käppar i hjulen, det är helt enkelt för stort, fästörat till bakdämparen hamnar precis i vägen, måste ev få tag i ett mindre bromsok och placera spegelvänt under svingarmen istället.
Nån som ligger på ett sådant här ok hojta gärna till mig
JohanK skrev:Så har man äntligen lyckats pussla dit den bakre bromscylindern, inte helt smidigt när skärmen och sidokåporna ska dit och ta plats upload pic
Hoppas jag har lagom höjd på bromspedalen nu för justeringsmånen är tyvärr inte längre lika stor som med trumbroms click image upload
Hej.
En liten undran bara, tittar på bromspedalen / bromscylindern, det borde väl inte vara så bra konstruktion då cylindern behöver en linjär rörelse, med konstruktionen som du valt så kommer det att tvinga i cylindern då du har en cirkulär rörelse med den konstruktionen, såvida du inte gjort ett STORT hål i bromsarmen som kompensation för felet.
Skulle dock funkat om axeln som går in i cylindern är ledad med en kula, men så är den kanske konstruerad ? Är ju viktigt att de mest vitala delarna funkar, däribland räknar jag bromsar .
Axeln i cylindern är ledad med kula precis som du säger, jag har trots det länge och väl funderat på hur jag skulle lösa en linjär intryckning av kolven men kom inte på något bra,
punktade dit allt och testade självklart funktionen innan jag svetsade fast allt och det funkar väldigt bra, det handlar trots allt bara om c.a 15mm som kolven ska in, och på den biten vrider sig kolvstången inte särskilt mycket.
Fick shoppa ett nytt shortneck insug eftersom det andra insuget jag köpte var för långt, knasaren fick inte plats, blev ett 36mm.s Malossi och passade på att plocka hem hårdare MVT kopplingsfjädrar och ett sintrat soppafilter.
JohanK skrev:Fick shoppa ett nytt shortneck insug eftersom det andra insuget jag köpte var för långt, knasaren fick inte plats, blev ett 36mm.s Malossi och passade på att plocka hem hårdare MVT kopplingsfjädrar och ett sintrat soppafilter.
Känns lagom i storlek och precis som jag ville ha, inbyggt expansionskärl. picture share
Fick även en universal ljusomkopplare till styret, har märkt att man kan koppla den på två sätt, med halvljuset på eller av när helljuset är påslaget, hur brukar det vara, ska båda glödtrådarna vara tända på helljuset eller bara en åt gången?
En åt gången utom när du kör på halvljus och använder ljustutan.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018