Sida 3 av 3

Re: Saab 95B Deluxe trubbnos

Postat: 26 nov 2014, 19:43
av Kawah2
En 3 cylindrig Saab eller Dkw finns på önskelistan åkså :mrgreen:

Re: Saab 95B Deluxe trubbnos

Postat: 26 nov 2014, 19:51
av NiklasHögberg
Kawah2 skrev:En 3 cylindrig Saab eller Dkw finns på önskelistan åkså :mrgreen:
hur hätigt som helst. motorljudet e så mysigt i dem!!

Re: Saab 95B Deluxe trubbnos

Postat: 13 dec 2014, 07:24
av Lasse väss
Hur går det här då ??? :roll:

Re: Saab 95B Deluxe trubbnos

Postat: 30 dec 2014, 21:49
av NiklasHögberg
De går lite sakta. lite renovering av bromsar om kvällarna när tid finnes. sen kapat ur lite rost. de ser värre ut än det är kan ja meddela. skall inom kort komma igång o svetsa.

Bild

Re: Saab 95B Deluxe trubbnos

Postat: 01 jan 2015, 11:04
av HSE
NiklasHögberg skrev:
Kawah2 skrev:En 3 cylindrig Saab eller Dkw finns på önskelistan åkså :mrgreen:
hur hätigt som helst. motorljudet e så mysigt i dem!!
Jag hade en nästan ny DKW F12 en gång. Skitbil, dålig värme, tändspolar som gav upp hela tiden (fanns ju tr stycken så den blev tvåcylindrig då och då) generator som gav upp ofta (ihopkopplad med kylfläkten) vevaxeln skar på många (dock inte på min) kolvar som skar, min skar och då upptäckte jag att det redan satt överdimension i den så förmodligen hade den skurit redan för första ägaren och han hade borrat den och sålt den när den var reparerad. Skurna motorer drabbade också SAAB tvåtaktare på den tiden. Finns orsak till att de blev tvungna att sätta i Fords V4 motor redan innan avgasreglerna började nalkas...

Re: Saab 95B Deluxe trubbnos

Postat: 01 jan 2015, 11:14
av NiklasHögberg
HSE skrev:
NiklasHögberg skrev:
Kawah2 skrev:En 3 cylindrig Saab eller Dkw finns på önskelistan åkså :mrgreen:
hur hätigt som helst. motorljudet e så mysigt i dem!!
Jag hade en nästan ny DKW F12 en gång. Skitbil, dålig värme, tändspolar som gav upp hela tiden (fanns ju tr stycken så den blev tvåcylindrig då och då) generator som gav upp ofta (ihopkopplad med kylfläkten) vevaxeln skar på många (dock inte på min) kolvar som skar, min skar och då upptäckte jag att det redan satt överdimension i den så förmodligen hade den skurit redan för första ägaren och han hade borrat den och sålt den när den var reparerad. Skurna motorer drabbade också SAAB tvåtaktare på den tiden. Finns orsak till att de blev tvungna att sätta i Fords V4 motor redan innan avgasreglerna började nalkas...
ja visst skar dem men de folk gjorde fel många gånger var att motorbromsa dessa som skall ha frihjulet aktiverat hela tiden för att bland annat undvika en sån sak. hur som helst så har ja stoppat i en slammerfri kry maskin i denna bil o det skall bli spännande när man kan ta ut den på vägen o fara till bilprovningen.