Skit Zundappen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft liknande problem på flera mopeder. Av nån anledning drabbas alltid jag av mopeder med tändningsproblem. Brukar sluta med att jag byter konding, spole, tändkabel och hatt.. på en gång. På så vis får jag aldrig reda på vad felet var och sitter alltså med en hög beggade tänddelar men har ingen aning vilken som är defekt.... Så jag köper nytt nästa gång jag behöver och så vidare...
Jättedumt jag vet men ibland orkar man inte testa och testa och testa....
Brytarna kan se OK ut men öppnar de tillräckligt? Räcker med lite smuts eller fett för att de ska funka sämre. Rengör dom och kolla så de öppnar som de ska. <!-- </EdIndex> --></div>
Jättedumt jag vet men ibland orkar man inte testa och testa och testa....
Brytarna kan se OK ut men öppnar de tillräckligt? Räcker med lite smuts eller fett för att de ska funka sämre. Rengör dom och kolla så de öppnar som de ska. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det första jag kollar när jag har tändproblem är o byta stiftet
till ett som jag vet funkar "har köpt för många stift som inte funkat"
sen kopplar jag ur all el till moppen o sen tittar jag på brytarna
oxid på kontakterna o vid skruven,fjädern o om fjädern är slapp
sen är det ju bara kondning o spole kvar å de byter jag bägge <!-- </EdIndex> --></div>
till ett som jag vet funkar "har köpt för många stift som inte funkat"
sen kopplar jag ur all el till moppen o sen tittar jag på brytarna
oxid på kontakterna o vid skruven,fjädern o om fjädern är slapp

sen är det ju bara kondning o spole kvar å de byter jag bägge <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Isoleringen, påverkar det funktionen?
Måste jag byta kondingen?
Tändspolen borde inte fått fukt i sig då den står inomhus, men den ska alltså bytas?
Måste sätta in en bild på "mitt" garage, som jag tagit över med våld från mamma
<!-- </EdIndex> --></div>
Måste jag byta kondingen?
Tändspolen borde inte fått fukt i sig då den står inomhus, men den ska alltså bytas?
Måste sätta in en bild på "mitt" garage, som jag tagit över med våld från mamma

fd Körmoped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tog bort bilden eftersom det tar sån tid att ladda den <!-- </EdIndex> --></div>körmoped skrev:Isoleringen, påverkar det funktionen? UTAN ISOLERING KORTSLUTER KABELN MOT JORD
Måste jag byta kondingen? JA
Tändspolen borde inte fått fukt i sig då den står inomhus, men den ska alltså bytas? JA DET TYCKER JAG, ANNA>RS KOMMER DEN ATT PAJA SNART
-