mekstativ motorstöd på tradera

Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pinnar ja. Om man kastar in en pinne i en flock med hundar, vilken av hundarna skriker till. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sista ordet vinner :snooze: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle inte vilja påstå att jag är en sån seriös moped-renoverare. Tycker att jag inte utför så många arbeten så jag behöver inget stativ. Dock om det skulle komma upp ett för 20:- i köp nu pris så skulle jag nog slå till. Jag är rätt så snål om ni inte märkt det innan :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju så att den här tekniska hobbyn kan variera från person till person.
En del tycker att mopederna skall orginalrenoveras eller vara orörda men orginal, med patina.
För min del fins det tre varianter, dom två jag nämnde och den tredje är att bygga om en moped efter egna ider.
Det är mycket vanligt att orginal "gubbarna" gnäller på dom som har byggt om moppar med trimm mm.
Ja dom får åka med sina strutar det rör mig inte, men det roar inte mig att åka med ex en Autoped som är som ny som knappt orkar upp för en backe.
Varför jag skrive på den här tråden är för att det är aktuellt just här.
Mitt tyckande och tänkande om motorstativ kvarstår, med det har jag alldrig menat att det är fel på tillverkningen och rätten att sälja det.
Doktorn om du tog illa upp var inte menat Förlåt.
Däremot skulle jag se fram emot att träffas (fast vi bor en bit från varandra) Lika barn.... <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:För min del fins det tre varianter, dom två jag nämnde och den tredje är att bygga om en moped efter egna ider.
:twisted: :twisted: :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Det är ju så att den här tekniska hobbyn kan variera från person till person.
En del tycker att mopederna skall orginalrenoveras eller vara orörda men orginal, med patina.
För min del fins det tre varianter, dom två jag nämnde och den tredje är att bygga om en moped efter egna ider.
Det är mycket vanligt att orginal "gubbarna" gnäller på dom som har byggt om moppar med trimm mm.
Ja dom får åka med sina strutar det rör mig inte, men det roar inte mig att åka med ex en Autoped som är som ny som knappt orkar upp för en backe.
Varför jag skrive på den här tråden är för att det är aktuellt just här.
Mitt tyckande och tänkande om motorstativ kvarstår, med det har jag alldrig menat att det är fel på tillverkningen och rätten att sälja det.
Doktorn om du tog illa upp var inte menat Förlåt.
Däremot skulle jag se fram emot att träffas (fast vi bor en bit från varandra) Lika barn....
Jag har alltid tyckt att det är kul att göra om saker , då även mopeder och crossar, till någonting som jag gillar själv, så vad var och en gör med sin moppe eller cross, eller vad det nu är, borde aldrig bli ifrågasatt, om alla förstod hur viktigt det i det smmanhanget är med ett tipps istället , för en vinklad (hurring) Jag har inget motorstöd, bara ett bra skruvstöd, (föresten så är jag så stark så prylarna sitter som i ett skruvstöd när jag håler dem) HaHa :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller nog med alla i den här tråden. :?

Med ett sådant motorstöd måste det vara en fröjd att meka motor. Har ej sett något som verkar bättre/snyggare.

Tycker en väl rengjord/renoverad motor är bättre än ett smycke, (gillar iof inte smycken) och monterad i en hållare som den här, då kan det inte bli så mycket bättre.
En fröjd för ögat som man säger.

Och priset som nu är: 1025:- tycker jag är skitbilligt, med tanke på material och arbetskostnad som Doktorn tog upp tidigare, men har man begränsat med pengar så kanske man (tyvärr) prioriterar ngt annat.

Själv håller jag på och tillverkar en Kommandobrygga till U-båtsförgasaren. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jasså, doktorn har själv byggt stativet?

Jag menade inte att kasta paj på doktorns stativ som han har byggt. Skitbra lösning, och snyggt gjort.

Men att det finns folk som betalar 1000kr för ett stativ, när man enkelt kan bygga ett själv om man är lite klurig. Förstår jag inte. :P
Fast det finns ju många auktioner på tradera som förundrar oss. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för att jag vill dra ut på den här tråden... men...

Jag tycker att motormekstödet (namn?) är helt seriöst byggt , och jag skulle nog lätt lägga en dryg tusing på det , men jag vill heller inte trampa på dom som bygger enklare modeller själva. Men det är som allt annat här i livet ,man får det man betalar för. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar