
Hochs-motor updaterat 10/4
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
2mm adapter låter klentRexxy skrev:Galet snyggt!
Går själv i samma tankar nu...Kolven vänder 1,3mm ovanför cylindern.. Så jag ska ha en 1,3mm spacerplatta för att den ska vända kant i kant!
Blir väl skaffa 2mm och köra på packningsklister...

- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jäkligt fräck Monark med Sachsmotor.
<!-- </EdIndex> --></div>
Melker skrev:Hej Leone, vill bara visa en bild på mitt projekt:
Det är en 45mm noname cylinder (inköpt begagnad) portad till 188° avgasduration och 136° spolduration. Jag gjorde detta på en 2-växlad motor då dessa är billigast att prova på. (Om det skulle rasa) Den provkördes 2009 på denna mopeden:
Denna vintern har en ersättare satts samman, 4-växlad Sachs:
Mvh Melker
Jäkligt fräck Monark med Sachsmotor.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Hur har du gjort då? Svarvade du ner cylindern för att kunna ha en tjockare spacerplatta?Esso skrev:2mm adapter låter klentRexxy skrev:Galet snyggt!
Går själv i samma tankar nu...Kolven vänder 1,3mm ovanför cylindern.. Så jag ska ha en 1,3mm spacerplatta för att den ska vända kant i kant!
Blir väl skaffa 2mm och köra på packningsklister...

-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: 27 jun 2010, 23:00
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt: