Sida 3 av 3
Postat: 09 apr 2010, 16:12
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul mycket bra.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 apr 2010, 17:02
av Esso
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Galet snyggt!
Går själv i samma tankar nu...

Kolven vänder 1,3mm ovanför cylindern.. Så jag ska ha en 1,3mm spacerplatta för att den ska vända kant i kant!

Blir väl skaffa 2mm och köra på packningsklister...
2mm adapter låter klent

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 apr 2010, 20:07
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Melker skrev:Hej Leone, vill bara visa en bild på mitt projekt:
Det är en 45mm noname cylinder (inköpt begagnad) portad till 188° avgasduration och 136° spolduration. Jag gjorde detta på en 2-växlad motor då dessa är billigast att prova på. (Om det skulle rasa) Den provkördes 2009 på denna mopeden:
Denna vintern har en ersättare satts samman, 4-växlad Sachs:
Mvh Melker
Jäkligt fräck Monark med Sachsmotor.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 apr 2010, 22:48
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:Rexxy skrev:Galet snyggt!
Går själv i samma tankar nu...

Kolven vänder 1,3mm ovanför cylindern.. Så jag ska ha en 1,3mm spacerplatta för att den ska vända kant i kant!

Blir väl skaffa 2mm och köra på packningsklister...
2mm adapter låter klent

Hur har du gjort då? Svarvade du ner cylindern för att kunna ha en tjockare spacerplatta?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 apr 2010, 23:19
av Esso
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Hur har du gjort då? Svarvade du ner cylindern för att kunna ha en tjockare spacerplatta?

Svar ja, men det är nog bättre att använda k50 kolv. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 apr 2010, 23:22
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den lite högre än MT kolven?

Ifrån kolvbulten d.v.s <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 apr 2010, 07:25
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag svarvade ner cylindern på den jag hade, och körde med Sachs kolv.50cc <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 apr 2010, 20:08
av Melker
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med Suzukikolv. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 apr 2010, 20:08
av Leone
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill photobucket vara med mig så kommer det snart nya bilder

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 apr 2010, 20:32
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt värre!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 apr 2010, 22:20
av Leone
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jovars, nu börjar det ta sig, med lite nya pboxar och ett topplock så <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 jul 2010, 19:29
av anderssontom
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag är sugen på ett liknande bygge på min 2 vxl sachs. Jag har lite frågor
Hur tjock spacer är lagom?
Om jag skaffar en mt5 45mm cylinder så behöver jag en 45mm K50 kolv? Behöver man då svarva av något?
// Tom <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jul 2010, 10:13
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Smakfullt bygge!
Lägg ny färg på avgassystemet också så ser den ut som ny. <!-- </EdIndex> --></div>