Sida 3 av 3

Postat: 28 dec 2012, 23:10
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta ska bli intressant! :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 dec 2012, 23:48
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Det tror jag inte det gör, för på Mustangerna så sitter det ju vanliga såna där som på andra moppar och min kompis som också har en treväxlad han kör med ett från nån flaka. Det borde funka.


http://www.mopedparts.de/product_info.php/info/p2637_Schaltsegment-683-1-22-1--Hercules-Prima-GT--GX.html

http://www.mopedparts.de/product_info.php/info/p2638_Schaltsegment-683-21-22-1.html

här står det angivet hur mycket som skiljer.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 12 jan 2013, 16:04
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Hercules Prima GT och GX har ju jättekonstiga motorer. Är det inte så att gamla treväxlade är samma och att det är den där Sachsen som är annorlunda tror du?

Undrar förresten varför grejor till treväxlade Puch och "vanliga" Sachs inte nämns...

Hur som helst så har jag prövat med ett från en vanlig flaka nu och det verkar fungera utmärkt. :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 jan 2013, 10:45
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, nu funkar det men jag får nog öka en kugg där fram. Den blev alldeles onödigt stark och varvar rätt så rejält. Men fort gick det.
Men det är fem grader kallt ute så jag vände och åkte hem igen efter ett par hundra meter.


Grön DYMO-tejp! Vintage...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>