Vad jobbar ni med eller gör ni?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jobbar som bilrekonditionerare åt carstedts bil i örnsköldsvik...började 1977 så jag börjar ju vara en aning utnött nu... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har jobbat med bildelar sedan maj 1968. Först 8 år i en bildelsbutik med uppehåll för lumpen. Därefter 8 år hos en bildelsgrossist (mest förgasare) och sedan maj 1984 på Volvo PV och där sedan 1988 som produktchef för däck, hjul och startbatterier och då gäller det eftermarknaden. 3 år kvar till pensionen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:jobbar som bilrekonditionerare åt carstedts bil i örnsköldsvik...började 1977 så jag börjar ju vara en aning utnött nu... :)
Tänk positivt , inte ofta du får kämpa med en bil ifrån -77 till -00 numer :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Conrad Engström skrev:...finsnickeri och 3 anstälda, specialite , innomhustrappor.
Där ser man... Man ska inte gå omkring och "tro" saker och ting om folk. Det kan bli helt felaktigt och det här ingick inte i min föreställning om dej.... Jag har hela tiden känt mig säker på du varit cykel/mopedreparatör hela livet.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Datanörd/IT-konsult sen ca 15 år, med civ.ing.utbildning i ryggen. Men i ett tidigare liv var jag stenmontör och stenhuggare... <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fordons teknisk.yrkeschaufförsutb. trädgårdsutbildning.jobbar sen 13år som jordgubbe på ncc <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går komvux, Fordonsmekaniker på Edströmska Västerås. Går ut i December och har än så länge toppbetyg. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går även jag på Edströmska fast i tvåan som gymnasieelev.

Inriktar mig på mc/marin och då är det båtar, motorcyklar, mopeder och trädgårdsmaskiner det handlar om. Alltså allt de bästa här i livet! 8)

Har jobb på en mc/mopedfirma här i stan och har MVG i allt förutom matte, sug på den du rexxy! :twisted: :wink: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Avslutar min utbildning nu till sommaren som snickare. Har väl inte hållit på med så mycket i mitt liv precis. Har jobbat som omskolare på ett plant-företag, ytbehandlare, vaktmästare, konsum arbetare och sen lite som snickare förstås :). Upptäckte motordrivna fordon sent i mitt liv ( 16 års ålder ) och forsätter på den vägen men skulle aldrig kunna tänka mig att jobba som det. Tycker nämligen inte att man ska blanda ihop hobby med jobb då jag kan få svårt att skilja det åt. Håller nu på med att ta mc kortet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd

Inlägg av Öryd »

Wiklund skrev:Går även jag på Edströmska fast i tvåan som gymnasieelev.

Inriktar mig på mc/marin och då är det båtar, motorcyklar, mopeder och trädgårdsmaskiner det handlar om. Alltså allt de bästa här i livet! 8)

Har jobb på en mc/mopedfirma här i stan och har MVG i allt förutom matte, sug på den du rexxy! :twisted: :wink: :lol:
Även idrott?? :P :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

Öryd skrev:
Wiklund skrev:Går även jag på Edströmska fast i tvåan som gymnasieelev.

Har jobb på en mc/mopedfirma här i stan och har MVG i allt förutom matte, sug på den du rexxy! :twisted: :wink: :lol:
Även idrott?? :P :twisted:
Hehe det ''betyget'' får jag i trean!

:twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
jonsa99
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kontorsråtta på SSAB (Borlänge) som lastorderberedare för jvg och lastbilar. Jobbat där sen 1994. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Teamledare och underhållstekniker på en underleverantör(Plastal) till Volvo jobbat här sedan -98 och innan det däcktillverkare på Michelin och innan det sjöman ett tag efter skolan där man blev utbildad automationstekniker. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gick yrkesskola som målare 1956, började som snickare 1963, haft egen firma innom bygg, efter olycklig ryggsjukdom 1992 omskolades jag till fritidsledare, är sedan 2003 en glad pensionär :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Driver eget tillsammans med en kompis.
Vi tillverkar elektromagneter för branddörrar och liknande.
De är också godkända för fartyg.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar