känner nu iaf att ett projekt skall räcka gott för mig. o ja e sugen på en compact igen att ordna till fint skick. vill ge familjen min lediga tid o se min dotter växa. så mopeder faller nog lite åt sidan nu tyvärr! <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:Nicke, jag känner igen det där, har haft mer eller mindre motivationsbrist senaste tiden, men sen jag började umgås med syrrans kille, så lär man sig att allt tar tid, och max ha 2, kanske 3 projekt, så om 1 strular, så tar man nr2 osv.
han är min inspirations källa iaf, bygger dom sjukaste saker av det som finns runt hörnet.
Hur finner ni motivation till era projekt?!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
<!-- </EdIndex> --></div>
Det gör du nog rätt i Niklas, hoppas bara du får återfall framöver och att du stannar på forumet!NiklasHögberg skrev:känner nu iaf att ett projekt skall räcka gott för mig. o ja e sugen på en compact igen att ordna till fint skick. vill ge familjen min lediga tid o se min dotter växa. så mopeder faller nog lite åt sidan nu tyvärr!Neifelheim skrev:Nicke, jag känner igen det där, har haft mer eller mindre motivationsbrist senaste tiden, men sen jag började umgås med syrrans kille, så lär man sig att allt tar tid, och max ha 2, kanske 3 projekt, så om 1 strular, så tar man nr2 osv.
han är min inspirations källa iaf, bygger dom sjukaste saker av det som finns runt hörnet.

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
-
mitt skrivande kanske krymper men ja kommer att vara kvar vettu. blir det som ja vill att ja inom kort får tag i en compact att lägga händerna på så blir det renoveringstråd på den ´med mycket foton. men ja tar inte ut ngt i förskott. <!-- </EdIndex> --></div>knilsknilsson skrev:Det gör du nog rätt i Niklas, hoppas bara du får återfall framöver och att du stannar på forumet!NiklasHögberg skrev:känner nu iaf att ett projekt skall räcka gott för mig. o ja e sugen på en compact igen att ordna till fint skick. vill ge familjen min lediga tid o se min dotter växa. så mopeder faller nog lite åt sidan nu tyvärr!Neifelheim skrev:Nicke, jag känner igen det där, har haft mer eller mindre motivationsbrist senaste tiden, men sen jag började umgås med syrrans kille, så lär man sig att allt tar tid, och max ha 2, kanske 3 projekt, så om 1 strular, så tar man nr2 osv.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Personligen tycker jag att renoveringar är super svåra att av sluta ! Hade en 50ss som inte blev klar och Så den åkte ut på blocket till slut. Så de har jag gett upp nu. Nu mera putsar jag bara på mina brukisar istället ! en buckla eller färgsläpp är bara scharmigt

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
hoppas kan man ju göra. ja skall nog annonsera mina 2 "objekt" ikväll o se om man kan få någon krona för dem som får finansirea ett köp av en vettig compact att koncentrera sig på. insett nu att ja får ´försöka ha ett projekt bara att jobba med, samt att familjen skall ha av min tid också. man vill ju se dottern växa upp faktiskt. o även min lille son. <!-- </EdIndex> --></div>dr.novolette skrev:Nää int är motivationen på topp..Jag tycker att det hela tiden är saker som stör så man får aldrig riktigt den där tiden att bara grotta in sig..
Men det kommer väl så småningom kan tänkas .
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känner också att motivationen tryter. Suget efter en gammal folkabuss smyger sig på titt som tätt. Jag har till och med haft ganska allvarliga planer att sälja sånt som jag aldrig trodde jag skulle sälja, bl.a. min kära Svalan scooter, för att finansiera en folkabuss.
Vi får se...... Om nå´n kommer med bra bud på grejerna så kanske dom ryker.... <!-- </EdIndex> --></div>
Vi får se...... Om nå´n kommer med bra bud på grejerna så kanske dom ryker.... <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
Men sofflocket kanske är för mysigt å för varmt inomhus
Undrar vad det är för saker som stör, fritid i överflöd vad jag då vet..dr.novolette skrev:Nää int är motivationen på topp..Jag tycker att det hela tiden är saker som stör så man får aldrig riktigt den där tiden att bara grotta in sig..
Men det kommer väl så småningom kan tänkas .

Men sofflocket kanske är för mysigt å för varmt inomhus

- Lasse väss
- Forumsponsor
-
Det är precis vad ja ska sikta på. och ja SKA HA en compact att ge kärlek o tid till. blir en renovering då som skall bli riktigt fin´!! <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:En bra början är att ha endast ETT projekt (för mig alltså)
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248