Hur finner ni motivation till era projekt?!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Nicke, jag känner igen det där, har haft mer eller mindre motivationsbrist senaste tiden, men sen jag började umgås med syrrans kille, så lär man sig att allt tar tid, och max ha 2, kanske 3 projekt, så om 1 strular, så tar man nr2 osv.

han är min inspirations källa iaf, bygger dom sjukaste saker av det som finns runt hörnet.
känner nu iaf att ett projekt skall räcka gott för mig. o ja e sugen på en compact igen att ordna till fint skick. vill ge familjen min lediga tid o se min dotter växa. så mopeder faller nog lite åt sidan nu tyvärr! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

NiklasHögberg skrev:
Neifelheim skrev:Nicke, jag känner igen det där, har haft mer eller mindre motivationsbrist senaste tiden, men sen jag började umgås med syrrans kille, så lär man sig att allt tar tid, och max ha 2, kanske 3 projekt, så om 1 strular, så tar man nr2 osv.

han är min inspirations källa iaf, bygger dom sjukaste saker av det som finns runt hörnet.
känner nu iaf att ett projekt skall räcka gott för mig. o ja e sugen på en compact igen att ordna till fint skick. vill ge familjen min lediga tid o se min dotter växa. så mopeder faller nog lite åt sidan nu tyvärr!
Det gör du nog rätt i Niklas, hoppas bara du får återfall framöver och att du stannar på forumet! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
NiklasHögberg

knilsknilsson skrev:
NiklasHögberg skrev:

känner nu iaf att ett projekt skall räcka gott för mig. o ja e sugen på en compact igen att ordna till fint skick. vill ge familjen min lediga tid o se min dotter växa. så mopeder faller nog lite åt sidan nu tyvärr!
Det gör du nog rätt i Niklas, hoppas bara du får återfall framöver och att du stannar på forumet! :wink:
mitt skrivande kanske krymper men ja kommer att vara kvar vettu. blir det som ja vill att ja inom kort får tag i en compact att lägga händerna på så blir det renoveringstråd på den ´med mycket foton. men ja tar inte ut ngt i förskott. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
vetranladan

Inlägg av vetranladan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Personligen tycker jag att renoveringar är super svåra att av sluta ! Hade en 50ss som inte blev klar och Så den åkte ut på blocket till slut. Så de har jag gett upp nu. Nu mera putsar jag bara på mina brukisar istället ! en buckla eller färgsläpp är bara scharmigt :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det där är nog mycket personligt. Själv fixar jag inga renoveringar mer då skulle jag tröttna flera gånger om. Liksom du tar jag det mer avslappnat med lite småfix istället.... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nää int är motivationen på topp..Jag tycker att det hela tiden är saker som stör så man får aldrig riktigt den där tiden att bara grotta in sig..
Men det kommer väl så småningom kan tänkas . <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

dr.novolette skrev:Nää int är motivationen på topp..Jag tycker att det hela tiden är saker som stör så man får aldrig riktigt den där tiden att bara grotta in sig..
Men det kommer väl så småningom kan tänkas .
hoppas kan man ju göra. ja skall nog annonsera mina 2 "objekt" ikväll o se om man kan få någon krona för dem som får finansirea ett köp av en vettig compact att koncentrera sig på. insett nu att ja får ´försöka ha ett projekt bara att jobba med, samt att familjen skall ha av min tid också. man vill ju se dottern växa upp faktiskt. o även min lille son. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man måste acceptera att intressena man har går upp å ner, ja har startat Alabaman en gång sen vi åkte Vänern runt (Pingst). Tog änna musten ur en, men nu har suget kommit tebax igen :D <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känner också att motivationen tryter. Suget efter en gammal folkabuss smyger sig på titt som tätt. Jag har till och med haft ganska allvarliga planer att sälja sånt som jag aldrig trodde jag skulle sälja, bl.a. min kära Svalan scooter, för att finansiera en folkabuss.
Vi får se...... Om nå´n kommer med bra bud på grejerna så kanske dom ryker.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fick upp motivationen när min motor inte passade i ramen. Då fick jag såga och svetsa lite så nu är det uppåt värre igen. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars brukar man ju tappa motivationen när det blir mer jobb och problem än man tänkt sig. Så är det i alla fall för mig... <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

dr.novolette skrev:Nää int är motivationen på topp..Jag tycker att det hela tiden är saker som stör så man får aldrig riktigt den där tiden att bara grotta in sig..
Men det kommer väl så småningom kan tänkas .
Undrar vad det är för saker som stör, fritid i överflöd vad jag då vet.. :roll:
Men sofflocket kanske är för mysigt å för varmt inomhus :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bra början är att ha endast ETT projekt (för mig alltså) :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Lasse väss skrev:En bra början är att ha endast ETT projekt (för mig alltså) :roll:
Det är precis vad ja ska sikta på. och ja SKA HA en compact att ge kärlek o tid till. blir en renovering då som skall bli riktigt fin´!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eller som Conrad en gång skrev, klart det händer lite då alla ska sitta skriva här på forumet... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar