Gammal racemoppe får nytt liv
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär, får se om det blir något av det här sen eller om det blir pannkaka! Kul hur som helst att se vad som händer
Var ett rent helvete att vika en 5mm kant på båda plåtarna för att få svetsen på en plan yta.. men tror att det minskar risken att det spricker mycket!
<!-- </EdIndex> --></div>

- Lasse väss
- Forumsponsor
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha det gick ju både bra och dåligt.. Inga svetsar sprack! Fick täta på några ställen bara innan jag kunde köra på med tryck. Tyvärr så ville den inte veckla ut sig ordentligt (trots ca 40bar
) vid övergången till magen och slutkonan, blev lite knöligt.. Och blev kanske inte helt runt överallt och lite knölig i headern. Kapade isär den vid magen för att försöka få ut dom värsta vecken, får se om jag rullar en mage och slutkona på vanligt vis istället.

Kanten som jag bockade för att få svetsfogen plan hade kanske kunnat haft lite mer rund övergång och inte så skarp, trycktes inte ut riktigt ordentligt överallt..
Menmen jag är nöjd för att vara första pipan som jag trycker upp
<!-- </EdIndex> --></div>

Kanten som jag bockade för att få svetsfogen plan hade kanske kunnat haft lite mer rund övergång och inte så skarp, trycktes inte ut riktigt ordentligt överallt..
Menmen jag är nöjd för att vara första pipan som jag trycker upp

- SachsMekarn
- SachsMekarn