Crescent Scoterette -64

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Pälle skrev:En långsökt fråga!

Ni som inte har värmeproblem, kör ni med fast eller ställbart munstycke?

Jag hade fast munstycke på min 13-års skoterett och den hade aldrig problem med värme trots padda och avsaknad av gälar.....
Fast munstycke. Kör alltid på fast på Flintamotorer, tycker att de går bättre med fast.
Mm, och ställbara slits ju på ett annat sätt och kan bli lynniga. Det är frestande att ge sig på det genast men nej, nu ska jag vara metodisk och provköra flottör- och insugsarbetena först! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Provkörningen igår kväll gick lika illa som de förra :evil:
Först var den tom mer svårtstartad än tidigare. Sedan pruttade den i alla fall igång och gick bra att köra - en stund... Sedan hack hack... På plan mark gick det att köra vidare med munstycket uppskruvat men minsta backe = stopp. :(
När jag kom hem betedde den sig ännu konstigare och ville inte ens gå på tomgång. Plockade ur munstycket och upptäckte att skruven jag lött fast för fjärrmanövreringen släppt! :shock: Alltså vred sig bara munstycket ibland och ryckvis, det torde ju inte göra saken bättre... :evil:
Med normal startläge på munstycket startade den snällt igen och gick att köra ok - men då hade den svalnat någon kvart också.
Tror inte den släppta skruven är orsaken till problemet men nästa steg skulle hursomhelst bli att byta munstycket. Har några liggande, både fasta och justerbara, får se om något passar. Är det annars någon som har ett fast till en Bing liggandes? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova fast munstycke först.. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilken storlek ska de va på de fasta du söker?? handlaren här i min stad har massor me såna. ger väl 25 kronor för dom typ. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:vilken storlek ska de va på de fasta du söker?? handlaren här i min stad har massor me såna. ger väl 25 kronor för dom typ.
Ingen aning, faktiskt, vad ska det vara för storlek? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du de vet faktiskt ine jag heller. skulle vilja veta de ja me för ja ska montera bing på min me istället för encarwi tror ja. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter att ha följt dina problem under låååååååååång tid tänkte jag på en sak som kanske är långsökt eller att det helt enkelt inte är möjligt men:
Kan det vara en spricka i någon av blockets vevhushalvor som skapar problemen? Aluminium krymper/utvidgar sig ju en del i olika temteraturer.
Någon bättre vetande kan ju kommentera teorin men jag tyckte iaf att det var värt att skriva.
mvh
Per <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen idé är för långsökt! Ja, själv har jag funderat på om det är toppackningen som spökar igen. När den gick förra gången gick moppen också okej ett tag för att sedan dö. Men då var den tvärdöd en stund efter, medan den nu ju ändå går om än att man får dra upp blandningen rejält. Har också funderat på packboxen mot transmissionssidan, då ska den också strula när den blir varm. Men det vore ju trevligt om jag slapp slita ur motorn IGEN... Så jag jag tror i alla fall jag kör vidare metodiskt , enklaste grejerna först och nästa steg är som sagt munstycket... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rotade i lådan och hittade ett fast 54-munstycke som det ska vara, enligt litteraturen. Så bort med det justerbara och dit med det fasta så är det åter provkörningsläge... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hann bara med provstart idag men det funkade i alla fall med det fasta munstycket. Fick en hel del tjuvstopp då jag ju är van att skruva upp munstycket och sedan i stort sett kunna skippa choken men nu blev det ju att modulera blandningen med just choken istället.
Med choken i olika lägen mellan halv och noll gick den hur som helst snällt och svarade bra på gasen. Så återstår då eldprovet - provkörning... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi väntar med spänning på provkörningsrapporten. Skynda dig! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det är nästan väl spännande... :hide: Detta är ju sista "enkla" åtgärden, funkar det inte nu åker förgasaren av för genomgång och byte av hus och sedan - vete gudarna.... :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja får hoppas den går nu men jag är nog inne på tändningen fortfarande
för jag bytte på en nu i höstas med ny spole o kondning blev ingen skilnad
lite jobbigt när den går 7 8 km en vet ju alldrig när den stannar sen bytte igen till en gammal spole då funka den hela tiden :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men hade du samma som jag, att den ändå går men bara på tomgång och om man vrider upp munstycket? Det är det som får mig att tvivla på tändningen, det känns mer som bränslebrist, tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fö är det ju :evil: att man inte ska kunna lita på nya grejer. Vad är det för poäng att tillverka sådant? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar