Efter en hel del strulande så börjar det lira riktigt bra
Trodde först jag fått kopplingsslir,så av med oljekåpa för felsökning.
Det visade sig vara drevet som slirade lite.På med kåpa och fyllde med olja.
Då funkade inte växlarna,tappa olja igen.
Lite justering,fyllde olja igen.....läcker
Låste dörren för dagen,samlade kraft för nästa dag.
Gör om procedur,i med ny olja.....tätt hittade ingen orsak till varför den läckte,men inget jag tänker forska i
Justerar lite koppling,beter sig konstigt......slirar på drevet igen
Hittade en lämplig wurth produkt i hyllan.....problem löst
Förgasaren jag köpte hade en märklig kombo av munstycken (Dellorto PHBH 28F power jet)
stort huvudmunstycke ,litet lågfart mot en vanlig 28 Dellorto.Uppförde sig enligt kombon.
Fick skruva in luftmunstycke i bott för att få någorlunda tillförsel på lågfart.
Fick bli lite magkänsla där,skruvade ut luftskruv-höjde lågfart några hack sänkte huvud.
Det blev riktig kalas,drar från tomgång till toppvarv.Riktigt elak när varvet kommer.
Nu är det bara att köra o läsa stift,för att få det sista.Lågfarten känns klar.
Otroligt fina lågfarts egenskaper,måste vara Vforce4 reedkorgen som har stor del i det.
Märkte att bromstaget bak är lite för kort,vill bromsa lite när den får fjädra ut bak.
Det får bli en kvällsbeställning från mopedrenovering.
Tar en längre testsväng till motorträffen i morgon,så får vi se vad som kan spöka härnäst
