E-Type Gott & Blandat....
Re: E-Type Gott & Blandat....
Har letat på hos alla leverantörer jag kan komma på utan att hitta den typen av bensinkran..
Vart ska man vända sig ?
Vart ska man vända sig ?
Re: E-Type Gott & Blandat....
ja då är väl den soreten slut hos grossisterna, d.v.s. norscand och jofrab/garage24.
men om du räknar upp alla du kollat hos, så kanske någon kan fylla på med nån till.
du har väl inte hoppat över dom lokala mopedhandlarna på orten?
erlan
men om du räknar upp alla du kollat hos, så kanske någon kan fylla på med nån till.
du har väl inte hoppat över dom lokala mopedhandlarna på orten?
erlan
Re: E-Type Gott & Blandat....
Jag hittade ett gäng olika som såg ut att vara av bättre kvalité än den jag redan köpt. Tack ändå
Re: E-Type Gott & Blandat....
Det är högflödeskran från roffes motor,ingen reserv på den.krack skrev:Har letat på hos alla leverantörer jag kan komma på utan att hitta den typen av bensinkran..
Vart ska man vända sig ?
Finns på lager
Re: E-Type Gott & Blandat....
Går i väntans tider fortfarande på rykrör,så den står längs in i gömman.
Köpte en ny e-type för någon vecka sedan,ett påbörjat projekt som var långt gånget.
Den blir i samma stil som gott & blandat.
Provade en pulverlack denna gång,helnöjd.
Tanken får väl en vanlig kludd så småning om.Hade tänkt detta som nästa vinterprojekt men
det gick inte att låta bli att pilla lite grann
Köpte en ny e-type för någon vecka sedan,ett påbörjat projekt som var långt gånget.
Den blir i samma stil som gott & blandat.
Provade en pulverlack denna gång,helnöjd.
Tanken får väl en vanlig kludd så småning om.Hade tänkt detta som nästa vinterprojekt men
det gick inte att låta bli att pilla lite grann
Re: E-Type Gott & Blandat....
Kunde inte låta bli vinterpysslet idag heller
-
- Inlägg: 1512
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
Re: E-Type Gott & Blandat....
är det ex: pelle Engströms från hynboholm?
Re: E-Type Gott & Blandat....
Stämmermusköchrister skrev:är det ex: pelle Engströms från hynboholm?
Re: E-Type Gott & Blandat....
Det verkar ta tid med rykröret så jag får justera in den med detta rör så länge.
Har fått nya grannar med en 3 veckors knodd så jag vågade inte testa deras tålamod fullt ut
Får fortsätta i morgon,men det verkar bli en pigg rackare detta
Har fått nya grannar med en 3 veckors knodd så jag vågade inte testa deras tålamod fullt ut
Får fortsätta i morgon,men det verkar bli en pigg rackare detta
Re: E-Type Gott & Blandat....
Snygg och pigg!selma skrev:men det verkar bli en pigg rackare detta
Ingen dum kombination!
Re: E-Type Gott & Blandat....
Efter en hel del strulande så börjar det lira riktigt bra
Trodde först jag fått kopplingsslir,så av med oljekåpa för felsökning.
Det visade sig vara drevet som slirade lite.På med kåpa och fyllde med olja.
Då funkade inte växlarna,tappa olja igen.
Lite justering,fyllde olja igen.....läcker
Låste dörren för dagen,samlade kraft för nästa dag.
Gör om procedur,i med ny olja.....tätt hittade ingen orsak till varför den läckte,men inget jag tänker forska i
Justerar lite koppling,beter sig konstigt......slirar på drevet igen
Hittade en lämplig wurth produkt i hyllan.....problem löst
Förgasaren jag köpte hade en märklig kombo av munstycken (Dellorto PHBH 28F power jet)
stort huvudmunstycke ,litet lågfart mot en vanlig 28 Dellorto.Uppförde sig enligt kombon.
Fick skruva in luftmunstycke i bott för att få någorlunda tillförsel på lågfart.
Fick bli lite magkänsla där,skruvade ut luftskruv-höjde lågfart några hack sänkte huvud.
Det blev riktig kalas,drar från tomgång till toppvarv.Riktigt elak när varvet kommer.
Nu är det bara att köra o läsa stift,för att få det sista.Lågfarten känns klar.
Otroligt fina lågfarts egenskaper,måste vara Vforce4 reedkorgen som har stor del i det.
Märkte att bromstaget bak är lite för kort,vill bromsa lite när den får fjädra ut bak.
Det får bli en kvällsbeställning från mopedrenovering.
Tar en längre testsväng till motorträffen i morgon,så får vi se vad som kan spöka härnäst
Trodde först jag fått kopplingsslir,så av med oljekåpa för felsökning.
Det visade sig vara drevet som slirade lite.På med kåpa och fyllde med olja.
Då funkade inte växlarna,tappa olja igen.
Lite justering,fyllde olja igen.....läcker
Låste dörren för dagen,samlade kraft för nästa dag.
Gör om procedur,i med ny olja.....tätt hittade ingen orsak till varför den läckte,men inget jag tänker forska i
Justerar lite koppling,beter sig konstigt......slirar på drevet igen
Hittade en lämplig wurth produkt i hyllan.....problem löst
Förgasaren jag köpte hade en märklig kombo av munstycken (Dellorto PHBH 28F power jet)
stort huvudmunstycke ,litet lågfart mot en vanlig 28 Dellorto.Uppförde sig enligt kombon.
Fick skruva in luftmunstycke i bott för att få någorlunda tillförsel på lågfart.
Fick bli lite magkänsla där,skruvade ut luftskruv-höjde lågfart några hack sänkte huvud.
Det blev riktig kalas,drar från tomgång till toppvarv.Riktigt elak när varvet kommer.
Nu är det bara att köra o läsa stift,för att få det sista.Lågfarten känns klar.
Otroligt fina lågfarts egenskaper,måste vara Vforce4 reedkorgen som har stor del i det.
Märkte att bromstaget bak är lite för kort,vill bromsa lite när den får fjädra ut bak.
Det får bli en kvällsbeställning från mopedrenovering.
Tar en längre testsväng till motorträffen i morgon,så får vi se vad som kan spöka härnäst
Re: E-Type Gott & Blandat....
Blev en premiärtur till motorträffen idag,utan missöden
Tanken med bygget har hela tiden varit en riktigt vass åkmåppe som man puttra med i vilken fart som helst utan att det rycker skallen av en.
Det blev mycket bättre än vad jag trodde var möjligt,jag kan smyga runt gathörnen på tung växel å bara gasa utan protest.
Sen blev den löjligt elak,var tvungen att ta lite extra omvägar hem för att leka av mej
Det lär väl inte bli sämre sen när RP röret kommer på plats.
då är det väl bara att fundera på nåt nytt projekt
Tanken med bygget har hela tiden varit en riktigt vass åkmåppe som man puttra med i vilken fart som helst utan att det rycker skallen av en.
Det blev mycket bättre än vad jag trodde var möjligt,jag kan smyga runt gathörnen på tung växel å bara gasa utan protest.
Sen blev den löjligt elak,var tvungen att ta lite extra omvägar hem för att leka av mej
Det lär väl inte bli sämre sen när RP röret kommer på plats.
då är det väl bara att fundera på nåt nytt projekt
Re: E-Type Gott & Blandat....
Härligt när det bara funkar finfint i hela registret.
Re: E-Type Gott & Blandat....
Mycket trevligt bygge!
Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
- Ort: Vena
Re: E-Type Gott & Blandat....
Snyggt de blir.. väldigt fränt stuk med den dynan
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
O såklart V8