Mopeden startade och gick snällt på en riktigt lång tur utan särskilt många stopp (planerade, alltså). När jag var på hemväg så började den dock hacka och inte vilja svara på gas, men gå på tomgång. Som någon slags reflex slog jag om till reserven och efter att ha hackat kanske 50 meter började hon gå bra igen. När jag kom hem kollade jag i tanken men där var, precis som jag trodde, så mycket kvar att det inte borde behövas ta till reserven, ens i lutning. Så frågan är vad som skulle hänt om jag inte vridit på kranen, samma sak eller definitivt stopp?
Det luriga med mitt fel är ju att det verkar vara bensinbrist och den yttrar sig ju på ungefär samma sätt om felet sitter vid tanken eller inne i förgasaren...

När jag kommit hem kollade jag för säkehets skull att förgasaren satt ordentligt fast och svaret var nja... Alltså, det gick att dra lite på särskilt den ena muttern men tilräckligt för att ge tjuvluft? Vet ej!
Packningen runt mitt "nya", fasta munstycke har varit en nödlösning i form av en packning som gick sönder när jag plockade den från ett annat munstycke men då den bara gått av på ett ställe och därmed fortfarande var i ett stycke tycker jag den borde ha tätat tillräckligt. Nåja, nu åkte den bort och ersattes av en o-ring.
Efterdrog även lite andra skruvar utan att hitta något anmärkningsvärt men noterade att hela förgasaren var "svettig", alltså att det fanns bensin på den utan att det kom från någon speciell läcka. Har hört att SU-förgasare (tror jag) på sportbilar kan drabbas av detta och det är helt normalt. Någon som vet?
Nåväl, fortfarande är det ju bättre än innan, mao inte totalstopp. Kampen går vidare! :laserswords: <!-- </EdIndex> --></div>