Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Vadå för nån? :D
En M24 med NSU motor <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Demmo

Inlägg av Demmo »

Raketsport skrev:
pangerva skrev:Vadå för nån? :D
En M24 med NSU motor
Trevligt! Jag har två.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon!
När en NSU-motor i fint skick är igång låter den så himla gött :D
Och så är det ju en MONARPED !!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mötte en bil här i byn med en la strada på kroken nån här som köpt en?hörde talas om att det skulle stå en i ludvika för 7- 8 år sedan kanske var den vad vet jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vore kul om det är nån på forumet som hittat en lastrada det är ju en kul modell.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det sket sig ju med det där köpet (sidan innan denna), fick ett SMS idag om att han nu fått ett bud på xxxxkr.

Ett jäkla sätt, igår per telefon så ingick vi klart och tydligt ett avtal om köp för xxxxkr, när jag skulle hämta o.s.v. Och så gör den skitstöveln såhär.

Svarade med att det isåfall är ett avtalsbrott då ett muntligt avtal är bindande och att det inte nämndes något om fortsatt budgivning utan affären var klar (spelade in samtalet).

Då svarade han att han bestämt sig att behålla allt och fixa själv.

Svarade då att jag får se omd et blir en anmälan om avtalsbrott och att vi isåfall lär höras igen.

Fruktansvärt dålig stil, har aldrig varit med om sånt häruppe i norr faktiskt, alla har alltid stått vid sitt ord, men tydligen inte den här "mannen" (född 1989). <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->synd amarace, svineri finns det gott om. Jag är som sådan, säger en "jag kommer imorgon o köper" o så ringer nästa "jag kan komma nu sitter med pengarna i handen", då är det den som ringde först som får ta den, även om den andra bjuder mer. Men...sådan är ju inte alla. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Neifelheim skrev:synd amarace, svineri finns det gott om. Jag är som sådan, säger en "jag kommer imorgon o köper" o så ringer nästa "jag kan komma nu sitter med pengarna i handen", då är det den som ringde först som får ta den, även om den andra bjuder mer. Men...sådan är ju inte alla.
precis så det skall gå till neifelheim. de var lika då ja sålde min rex. en kille hade vart o bestämmt sig på torsdagen o skull hämta på fredag. torsdag kväll fick ja bud på mer men de gav ja tusan i. den var ju såld med muntlig överenskommelse. rätt ska va rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
sachs

Inlägg av sachs »

NiklasHögberg skrev:
Neifelheim skrev:synd amarace, svineri finns det gott om. Jag är som sådan, säger en "jag kommer imorgon o köper" o så ringer nästa "jag kan komma nu sitter med pengarna i handen", då är det den som ringde först som får ta den, även om den andra bjuder mer. Men...sådan är ju inte alla.
precis så det skall gå till neifelheim. de var lika då ja sålde min rex. en kille hade vart o bestämmt sig på torsdagen o skull hämta på fredag. torsdag kväll fick ja bud på mer men de gav ja tusan i. den var ju såld med muntlig överenskommelse. rätt ska va rätt.
jag kör alltid först till kvarn, men jag ber alltid de ringa när de ska åka och då får de min adres men är någon på väg så håler jag den alltid till den. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis, så tycker jag med, har man gjort upp så är det ju så, oavsett om man får ett högre bud efteråt.
Så gör jag när jag säljer, och räknar med att det är så när man ska köpa nåt också.

Funderar starkt på en anmälan om avtalsbrott, har ju samtalet inspelat, så det är ju glasklart egentligen.
Jag ville ju åka o köpa den på en gång, men han jobbade borta så jag var tvungen att vänta till Fredag för att hämta den.

Skrev en paralell till han om att han går på Ica och ska köpa mjölk, men när han kommer till kassan och dom slår in och han ska betala så säger kassörskan att hon nu fått in ett högre bud på mjölken, så vill han ta hem mjölken får han bjuda högre. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Amarace skrev:Skrev en paralell till han om att han går på Ica och ska köpa mjölk, men när han kommer till kassan och dom slår in och han ska betala så säger kassörskan att hon nu fått in ett högre bud på mjölken, så vill han ta hem mjölken får han bjuda högre.
Jag förstår du är besviken idag Amarace.... :?

.... men jag brukar se det på ett annat sätt, som om man är ute och fiskar i en båt. Fisken är inte fångad bara för den fastnat på kroken, det är först när den är tagen ombord och ligger i båten som man kan säga att man fångat fisken. :wink:

Mitt råd,
Bytet slet sig. Glöm och ge dig ut och fiska igen! :P

Nu har jag sett att killen säljer fler kataloger, bl.a. två B2 till :shock: och motorkatalogen som jag faktiskt aldrig sett och det är ännu fler kataloger. Cykelkatalogen heter tydligen A1 och det kan hända jag slänger in något bud där.... :wink:

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=2397199 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har budat på en B2 och båda Apollokatalogerna! Dom ska jag bara ha :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raketsport skrev:Har budat på en B2 och båda Apollokatalogerna! Dom ska jag bara ha :D
Dom katalogerna vill jag inte ha..... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

Raketsport skrev:Har budat på en B2 och båda Apollokatalogerna! Dom ska jag bara ha :D
Haha, jag har haft dom på Span sedan dom kom ut :wink: Blir krig då :)

Nädå, om du ska ha Apollo så låter jag bli dom, men Monark och Monarpedkatalogerna ska jag kriga om, allrahelst den om Monarped. <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

Cykelkatalogen heter tydligen A1 och det kan hända jag slänger in något bud där....
Då blir vi kanske två om den, hehe. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar