Crescent F50 KLAR!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske en liten fin huggmejsel, eller försök med riktiga tänger (polygrip) :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör som jag gjorde på min F50, nyp åt runt skruvskallen med en liten svetstång eller om det inte funkar, borra mitt i skruvskallen från skärm hållet, och borra tills skruven är så svag att det går att bryta av den. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fick bli huggmejsel och bågfil, men nu är den loss.

Såhär ser den ut nu, ska ta bort färgen på tanken ikväll och då kommer det fler bilder

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Körmoped: de e bra kör hårt LYCKA TILL !!!! Mera Bilder mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste visa denna bild, lite otydlig men ni ser vad det är. Den är borta nu
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SE KÖRMOPED'S FILM - genom att klicka på denna länk <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Jossan. Varför är det sådär. Några förslag? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framskärmen brukar oftast stöda upp det där. Så montera ditt en framskärm och prova igen. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men den var lös innan jag tog av den också <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fråga: Bilden på F50in på MCB mopeder, är det samma dekal på andra sidan tanken som den man ser. eller är det som på den blåa ovanför den? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det beror på om du har en från 1976 eller från 1977. Första året 1976 var ramen silver och tank + kåpor blå. Den hade även /oftast glasfiberskärmar De första hade dekalen som på våran blå F50. (Samma på båda sidor)
Bild

Mopeden på bilden nedan är nog tillverkad i skarven mellan modellförändringarna 1976-77.
Bild

1977 blev skärmarna rostfria som på din, ramen mattsvart och tank + kåpor kopparröda. De hade den senare dekalen.

Din är en 77'a och ska original se ut enligt bilden nedan:
//Jossan
Josefine Andersson
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack. Kan vara bra att veta när jag ska köpa dekaler <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försökte ta bort gamla färgen med kaustiksoda, funka inge bra.
Ska leta efter en bakgårsblästrare annars blir det slipa och citonsyra. <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Javisst Mr Körmoped Slipa Slipa Slipa och åter Slipa, det är melodin, så blir moppen fin, ser du att jag rimmade staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HAHA affe, jag hittade en som har bläster, ska dit ikväll och blästra.
Idag lämnade jag in sadeln på omklädning hos skomakarn, ska hämta den på tisdag nästa vecka.
Har börjat lacka ramen för att kolla om färgen är bra, ser fint ut iallafall <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Skriv svar