Vrakcompactens customisering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det med moppen? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Hur går det med moppen?
Jo, en uppdatering kanske skulle vara på sin plats, även om det bara blir e skriftlig.

Maskineriet monterades av från ramen och började demonteras. Men jag är lat av mig och lyckades tjata till mig ett byte, Lason fick min trepet och jag fick hans saxonette.

Bytet kändes lyckat, tills jag monterade Saxonetten och upptäckte att kedjan inte skulle bli rak då saxonetten har drevet ungefär lika långt ut som en 2petad sachs. Men att jag skulle gett upp? Nej då. Trilskades med att montera magnapullen och fixa gängor och annat i kåpor som inte var så fina. Monterade nytt snöre och la den sedan åt sidan då jag inte kunde hitta någon låsring som passade på magnapullens axel.

Men var ju envis och ville väcka liv i motorn. Hittade en hylsa som passade på Saxonettemotorernas speciella svänghjulsmutter. Och rotade fram en eldriven muttermaskin (Med av/på knapp till knackfunktionen). Tror ni jag kom ihåg att stänga av knackningen?

Nej självklart inte :evil: :oops: . I rena farten så försökte jag vrida runt motorn med muttermaskinen. 5knack sedan ett sprött pling och sedan såg jag i slowmotion hur magnapullhylsa, 24mm hylsan jag använt och specialmuttern (med en bit av vevaxeln sittande i den) ramlade i golvet.

mistick_badwords censored_talk :furious: hate-wall.gif

Så nu står jag med en Saxonette med kass vänstersida på veven. En Magnapull som jag inte har användning för och ett evigt funderande på hur jag ska lösa detta. Men jag har lyckats frakta hem lite gammla grejjer jag haft liggande på annan ort, så jag har inte gett upp än. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5014
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev: och specialmuttern (med en bit av vevaxeln sittande i den) ramlade i golvet.
thumb_up eller inte..

/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas det blir en rolig uppdatering nästa gång :D inte en tråkig :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Hoppas det blir en rolig uppdatering nästa gång :D inte en tråkig :(
En skriftlig uppdatering kan vara på sin plats. Jag har hittat några olika alternativ till tankar. Ska åka och kolla ikväll. Hoppas det finns någon med rätt form. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar