Muzze special

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Lundaahl

Inlägg av Lundaahl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->motorn renoverad och ditsatt, lacka skärm och tank mån eller tis, fattas sadel och styre....sen så :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn är fet jaa 8) Vad består den av :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Lundaahl

Inlägg av Lundaahl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en Suzuki K50 i grunden, igensvetsad sidomatning, 4-lamellskoppling, portad Yamaha Chappycylinder (ligger på strax över 60cc), 28mm flatslide, avstämd pipa, Puch topplock med omgjort förbränningsrum.....finns mycket att skriva :D nu måste jag sätta fart med maskning av tank om det ska bli nåt <!-- </EdIndex> --></div>
Lundaahl

Inlägg av Lundaahl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite "styling" som grabbarna säger :D

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Underbart, du har känsla och talang.. Ser fram mot färdigt resultat..

SNYGGT!! <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå Lundaahl! kollade sadeln du frågade på jobbet i dag. Gummit är lite
trasigt i framkant o en reva på sidan. kan du leva med det? vill du ha den så tar jag reda på den. Jävla härlig fjong i den bra stomme 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
amazonsport skrev:Underbart, du har känsla och talang.. Ser fram mot färdigt resultat..

SNYGGT!!
Och-märk väl... Ingen kritik från Conrad ännu! det är bra betyg staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir inte 28mm lite överdrivet stort till 60cc? :shock: Jag skulle lägga mig runt 20mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Lundaahl

Inlägg av Lundaahl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Levve: Ta den om du får för Hansson :D

Rexxy: Tro mig, den sväljer den med lätthet :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen kritik. Fet och fin :shock:
Men förgasaren ? Flödeshastigheten blir för låg.
Men det är ju klart att en Sachs med 50 cc gs motor har en kolv på 40 mm och en förgasare på 38 mm :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varvtalen är nog lite högre på en Sachs 50cc GS motor. En 60cc måste varva 17500rpm för att nyttja en 28mm förgasare. :) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt jobbat och många detaljer jag gillar som tex. däckvalet.
Att blanda gammalt och nytt är inte alltid lätt men detta blev kanon! <!-- </EdIndex> --></div>
Lundaahl

Inlägg av Lundaahl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite annat när det är en reedmatad motor, Chappycyllen har en toppmonterad reed. Motorn jag har klämt dit ligger på max 15300 rpm. Eller låg ska jag väl säga. Jag har kört den på metanol tidigare och ska trimma ner till bensin, nu när den ska gå som "bruksmoppe" :D kan tillägga att jag kört med en 34:a tidigare, inga problem där heller.

Får passa på att tacka för all fin kritik, känns gött :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var längesedan man såg något så j-a trevligt bygge thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sadeln är fixad! Va fan betyder 618? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar