<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en Suzuki K50 i grunden, igensvetsad sidomatning, 4-lamellskoppling, portad Yamaha Chappycylinder (ligger på strax över 60cc), 28mm flatslide, avstämd pipa, Puch topplock med omgjort förbränningsrum.....finns mycket att skriva nu måste jag sätta fart med maskning av tank om det ska bli nåt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå Lundaahl! kollade sadeln du frågade på jobbet i dag. Gummit är lite
trasigt i framkant o en reva på sidan. kan du leva med det? vill du ha den så tar jag reda på den. Jävla härlig fjong i den bra stomme <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen kritik. Fet och fin
Men förgasaren ? Flödeshastigheten blir för låg.
Men det är ju klart att en Sachs med 50 cc gs motor har en kolv på 40 mm och en förgasare på 38 mm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varvtalen är nog lite högre på en Sachs 50cc GS motor. En 60cc måste varva 17500rpm för att nyttja en 28mm förgasare. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt jobbat och många detaljer jag gillar som tex. däckvalet.
Att blanda gammalt och nytt är inte alltid lätt men detta blev kanon! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite annat när det är en reedmatad motor, Chappycyllen har en toppmonterad reed. Motorn jag har klämt dit ligger på max 15300 rpm. Eller låg ska jag väl säga. Jag har kört den på metanol tidigare och ska trimma ner till bensin, nu när den ska gå som "bruksmoppe" kan tillägga att jag kört med en 34:a tidigare, inga problem där heller.
Får passa på att tacka för all fin kritik, känns gött <!-- </EdIndex> --></div>