Sida 4 av 9

Postat: 22 aug 2010, 21:33
av Lundaahl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->motorn renoverad och ditsatt, lacka skärm och tank mån eller tis, fattas sadel och styre....sen så :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 14:18
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn är fet jaa 8) Vad består den av :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 16:42
av Lundaahl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en Suzuki K50 i grunden, igensvetsad sidomatning, 4-lamellskoppling, portad Yamaha Chappycylinder (ligger på strax över 60cc), 28mm flatslide, avstämd pipa, Puch topplock med omgjort förbränningsrum.....finns mycket att skriva :D nu måste jag sätta fart med maskning av tank om det ska bli nåt <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 18:12
av Lundaahl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite "styling" som grabbarna säger :D

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 18:39
av amazonsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Underbart, du har känsla och talang.. Ser fram mot färdigt resultat..

SNYGGT!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 18:51
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå Lundaahl! kollade sadeln du frågade på jobbet i dag. Gummit är lite
trasigt i framkant o en reva på sidan. kan du leva med det? vill du ha den så tar jag reda på den. Jävla härlig fjong i den bra stomme 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 18:57
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
amazonsport skrev:Underbart, du har känsla och talang.. Ser fram mot färdigt resultat..

SNYGGT!!
Och-märk väl... Ingen kritik från Conrad ännu! det är bra betyg staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 19:12
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir inte 28mm lite överdrivet stort till 60cc? :shock: Jag skulle lägga mig runt 20mm. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 20:00
av Lundaahl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Levve: Ta den om du får för Hansson :D

Rexxy: Tro mig, den sväljer den med lätthet :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 20:32
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen kritik. Fet och fin :shock:
Men förgasaren ? Flödeshastigheten blir för låg.
Men det är ju klart att en Sachs med 50 cc gs motor har en kolv på 40 mm och en förgasare på 38 mm :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 20:37
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varvtalen är nog lite högre på en Sachs 50cc GS motor. En 60cc måste varva 17500rpm för att nyttja en 28mm förgasare. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 20:47
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt jobbat och många detaljer jag gillar som tex. däckvalet.
Att blanda gammalt och nytt är inte alltid lätt men detta blev kanon! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 aug 2010, 20:53
av Lundaahl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite annat när det är en reedmatad motor, Chappycyllen har en toppmonterad reed. Motorn jag har klämt dit ligger på max 15300 rpm. Eller låg ska jag väl säga. Jag har kört den på metanol tidigare och ska trimma ner till bensin, nu när den ska gå som "bruksmoppe" :D kan tillägga att jag kört med en 34:a tidigare, inga problem där heller.

Får passa på att tacka för all fin kritik, känns gött :oops: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 aug 2010, 07:43
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var längesedan man såg något så j-a trevligt bygge thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 24 aug 2010, 09:54
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sadeln är fixad! Va fan betyder 618? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>