<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK, ytterligare lite funderingar som jag tänkte testa på er, kära forumkolleger. Har brutit ner felkällorna i följande:
1)Bensinen kommer inte fram till trotteln. Hetaste spåret just nu. Stopp el dyl någonstans på vägen.
2) Korsdrag i cyllen. Har ju konstaterat att den är väl högt borrad och saken blev ju inte bättre av att jag smäckte dit en cylinderfotspackning. Men borde den inte alltid gå dåligt då?? Eller i alla fall stanna efter exakt lika lång tid varje gång???
3) Tjuvläcka i toppackningen. Tidigare fel som inte är ovanligt på motorer som stått still. Men nej, sprayade startgas idag och inget hände.
4) Tändsystemet. Bytt tändspole och konding men till billigt Kina-jock. Men de gamla symptomen med det ställbara munstycket som gjorde att den gick på tomgång och tom varvade (utan kraft) med vrålhög blandning talar emot.
5) Ånglås. Nej, det är för kallt ute för att det ska kännas troligt.
6) Spricka i blockhalvorna. Öppnar sig när motorn blir varm. Vill INTE ens tänka tanken...
Det som talar emot 2, 3, 4 och 6 är att den faktiskt gick riktigt bra och länge efter att jag bytt till fasta munstycket, innan jag hade loss tanken. Och att den gick ganska bra även när jag körde med spolarburken vid förra turen.
Så, lite input på detta mottages tacksamt!!

<!-- </EdIndex> --></div>