Crescent Scoterette -64

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Får en att tänka på låten - Never Ending Story med Limahl :lol: :wink:
Klassiker av hockeyfrillans urfader! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyckte att botten på flottörhuset var lite ärgigt så för säkerhets skull har jag slipat och polerat där samt polerat sidorna, bla då där det verkar som flottören gått emot. Flottörhuset är ju också ett ställe som kan må dåligt av att stå torrt länge. :roll:
Höll på en bra stund, plus att jag gjorde ordentligt rent i hålet där flottörnålen ska vila. OK, inte glasblästrat men i alla fall! :)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snacka om putsad. putsa insuget likadant vet ja hehe., du kan få låna min fugge o polera den lika fin, för de där verka du kunna, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men nu är man intreserad av resultatet provåk :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såså, lugn och fin... :wink:
Jovisst blir jag också sugen men först ska jag skruva ihop förgasaren och kolla att flottören fyller som den ska, sedan blir montering och testkörning med spolarburken. Får se hur långt jag hinner före jul... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

NiklasHögberg skrev:snacka om putsad. putsa insuget likadant vet ja hehe., du kan få låna min fugge o polera den lika fin, för de där verka du kunna,
Ja, om det fortsätter strula kanske jag kan testköra med din förgasaren mot att jag polerar den...? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Janne!

Nu får du lägga på ett kol för snart flåsar tråden "Blocketannonser mm" dig i nacken och du är ju på väg emot Guinness Rekord men akta dig nu..... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja min fugge ihop me splitter nytt fast går kanon. startar jämt o går rent o fint. har fler förgasare liggande som e hyggliga. både encarwi o bing hus. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

NiklasHögberg skrev:ja min fugge ihop me splitter nytt fast går kanon. startar jämt o går rent o fint. har fler förgasare liggande som e hyggliga. både encarwi o bing hus.
Då kanske man kan få låna en om det kniper...? :oops:
Nytt munstycke, ja, det har jag ju förstås inte men det vore väl själva :evil: om allt som inte är flång nytt skulle :evil: med mig... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart du hinner provköra innan jul. Släpp datorn och ut i garaget och skruva nu :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo då de finns nog ngn fugge du kan låna vettu. kanske inte just den ja kör med men ngt annat hus kan ja nog skicka. finns på tele nr 0738323649.
bara att höra av sig vettu. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack! Tänkte försöka hinna med lite mektid när barnen lagt sig ikväll... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...och det gjorde jag! :)
Efter noggrann rengöring av alla delar sattes dessa tillbaka i förgasaren, inklusive den nya flottören som verkade passa bra. Munstycket fick en hemgjord fiberpackning (bild) då jag inte tycker o-ringen jag kört med tätade ordentligt och jag vill ju eliminera så många felkällor jag kan.
Jag kopplade på slangen och blåste i den och luften pös snällt ut genom luft/flödningshålet. Sedan hällde jag på bensin och det fyllde lika snällt på och stoppade som det skulle (jag plockade loss locket igen och kollade nivån, sedan blåste jag i slangen igen och det var stopp). Locket är nu vridet 180 grader mot tidigare, som jag nämnt att jag tänkt göra.
Tillbaks med förgasaren och dit med slangen upp till pakethållaren så nu är den klar för ännu en PROVKÖRNING! 8)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser att du har bing fugge på din moppe. min har ja en fin encarwi på. men har ngn bing liggande me bland min prylar, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Janne håller oss på sträckbänken............ :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar