Jag har hårdare fjädrar (Stuvsta) och fler lameller (Sura kopplingar) på mina EKF
som Conrad här på forumet renoverat.
Men det var ju inte det jag pratade om , utan original eller med lite trim
Jag kan ju nästan sträcka på mig lite extra då när min 60cc med bing 17 inte är i närheten av och slira...
Oh enligt zappafan ensam på forumet <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På compacten min som tuffar på i c:a 80km/h har jag bara brickor under originalfjädrarna och slipat med p80 sandpapper på stållameller för extra grepp. Funkar klockrent!
På EKF'en har jag en av Suras 4 lamells-koppling som ska på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För närvarande har jag bara 5,5hk 50cc med 17 Bing... Inget slir överhuvudtaget och inte på de andra 25 Sachsarna jag har i bruk heller. Å det är inte många nyrenoverde och fräscha motorer. Det kan väl inte bara vara tur? <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:För närvarande har jag bara 5,5hk 50cc med 17 Bing... Inget slir överhuvudtaget och inte på de andra 25 Sachsarna jag har i bruk heller. Å det är inte många nyrenoverde och fräscha motorer. Det kan väl inte bara vara tur?
Kanske inte bara tur, rätt olja. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en liten fråga de är så att mopeden läcker lite olja när man kört alltså när man kör den varm å ställer den brukar de komma någon droppe under men när den står och är kall kommer det inget vad kan det bero på? <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde skrev:Har en liten fråga de är så att mopeden läcker lite olja när man kört alltså när man kör den varm å ställer den brukar de komma någon droppe under men när den står och är kall kommer det inget vad kan det bero på?
volvo_adde skrev:Har en liten fråga de är så att mopeden läcker lite olja när man kört alltså när man kör den varm å ställer den brukar de komma någon droppe under men när den står och är kall kommer det inget vad kan det bero på?
nehe ingen som vet?
Det är nog så enkelt att oljan blir tunnare när den blir varm & blockpackningen inte är riktigt tät... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är olja som följer pinnen i växelaxeln som droppar ner när F50:n står lutad på stödet.
Jag har tillverkat ett garage stöd som jag har under bägge fotpinnarna när jag ställer in den i garaget. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har även vattenskurit ett gäng (207 st) mellanplåtar till lamellerna som jag sedan blästrar, och då minimerar man slir så mycket som möjligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Sura skrev:Det är olja som följer pinnen i växelaxeln som droppar ner när F50:n står lutad på stödet.
Jag har tillverkat ett garage stöd som jag har under bägge fotpinnarna när jag ställer in den i garaget.
aha kej så det är alltså vanligt på f50 för de läcker exakt så som du sa. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har även en till fråga måste man ha kyrkports förgasare på sachs trim cylindrarna eller går det bra med dom "vanliga" bing förgasarna på dom med? <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde skrev:Har även en till fråga måste man ha kyrkports förgasare på sachs trim cylindrarna eller går det bra med dom "vanliga" bing förgasarna på dom med?
För att nå fulla effekten så krävs ju en stor förgasare
Sen är ju insuget på 5,5 hk och 60cc ´n tillverkade på att matcha den fuggen <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde skrev:Har även en till fråga måste man ha kyrkports förgasare på sachs trim cylindrarna eller går det bra med dom "vanliga" bing förgasarna på dom med?
För att nå fulla effekten så krävs ju en stor förgasare
Sen är ju insuget på 5,5 hk och 60cc ´n tillverkade på att matcha den fuggen
aha key tack för snabbt svar!
Men borde ju inte vara några problem att göra ett eget insugsrör så andra förgasare passar? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Egentligen borde man ju kunna köpa en beg kyrkportare för runt 500kr
Är ju ingen direkt brist på dom ute i vedbodarna <!-- </EdIndex> --></div>