Crescent F50 Glx nya läckra bilder 30/7!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jag har hårdare fjädrar (Stuvsta) och fler lameller (Sura kopplingar) på mina EKF
som Conrad här på forumet renoverat.

Men det var ju inte det jag pratade om , utan original eller med lite trim
Jag kan ju nästan sträcka på mig lite extra då när min 60cc med bing 17 inte är i närheten av och slira... :headbang:

Oh enligt zappafan ensam på forumet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På compacten min som tuffar på i c:a 80km/h har jag bara brickor under originalfjädrarna och slipat med p80 sandpapper på stållameller för extra grepp. Funkar klockrent! :wink:

På EKF'en har jag en av Suras 4 lamells-koppling som ska på. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För närvarande har jag bara 5,5hk 50cc med 17 Bing... Inget slir överhuvudtaget och inte på de andra 25 Sachsarna jag har i bruk heller. Å det är inte många nyrenoverde och fräscha motorer. Det kan väl inte bara vara tur? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får väl vika mej för :worship: majoriteten..:cry:

(fast ni har fel.. :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:För närvarande har jag bara 5,5hk 50cc med 17 Bing... Inget slir överhuvudtaget och inte på de andra 25 Sachsarna jag har i bruk heller. Å det är inte många nyrenoverde och fräscha motorer. Det kan väl inte bara vara tur?
Kanske inte bara tur, rätt olja. <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en liten fråga de är så att mopeden läcker lite olja när man kört alltså när man kör den varm å ställer den brukar de komma någon droppe under men när den står och är kall kommer det inget vad kan det bero på? <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvo_adde skrev:Har en liten fråga de är så att mopeden läcker lite olja när man kört alltså när man kör den varm å ställer den brukar de komma någon droppe under men när den står och är kall kommer det inget vad kan det bero på?
nehe ingen som vet? <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvo_adde skrev:
volvo_adde skrev:Har en liten fråga de är så att mopeden läcker lite olja när man kört alltså när man kör den varm å ställer den brukar de komma någon droppe under men när den står och är kall kommer det inget vad kan det bero på?
nehe ingen som vet?
Det är nog så enkelt att oljan blir tunnare när den blir varm & blockpackningen inte är riktigt tät... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är olja som följer pinnen i växelaxeln som droppar ner när F50:n står lutad på stödet.
Jag har tillverkat ett garage stöd som jag har under bägge fotpinnarna när jag ställer in den i garaget. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har även vattenskurit ett gäng (207 st) mellanplåtar till lamellerna som jag sedan blästrar, och då minimerar man slir så mycket som möjligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Det är olja som följer pinnen i växelaxeln som droppar ner när F50:n står lutad på stödet.
Jag har tillverkat ett garage stöd som jag har under bägge fotpinnarna när jag ställer in den i garaget.
aha kej så det är alltså vanligt på f50 för de läcker exakt så som du sa. <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har även en till fråga måste man ha kyrkports förgasare på sachs trim cylindrarna eller går det bra med dom "vanliga" bing förgasarna på dom med? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvo_adde skrev:Har även en till fråga måste man ha kyrkports förgasare på sachs trim cylindrarna eller går det bra med dom "vanliga" bing förgasarna på dom med?
För att nå fulla effekten så krävs ju en stor förgasare
Sen är ju insuget på 5,5 hk och 60cc ´n tillverkade på att matcha den fuggen <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
volvo_adde skrev:Har även en till fråga måste man ha kyrkports förgasare på sachs trim cylindrarna eller går det bra med dom "vanliga" bing förgasarna på dom med?
För att nå fulla effekten så krävs ju en stor förgasare
Sen är ju insuget på 5,5 hk och 60cc ´n tillverkade på att matcha den fuggen
aha key tack för snabbt svar!
Men borde ju inte vara några problem att göra ett eget insugsrör så andra förgasare passar? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Egentligen borde man ju kunna köpa en beg kyrkportare för runt 500kr
Är ju ingen direkt brist på dom ute i vedbodarna <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar