Fick hem min F50 Glx idag då mopeden är helt orginal motormässigt
och lite smått omgjord utanpå finns som sagt lite att göra för att få den i toppskick men ska ändå bara användas som pendelmoped till skolan så får se vad som händer med den.
Lägger upp en bild på den som va från blocket kommer fler framöver när jag tagit lite bilder.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en kultmoppe!
Det är bara att fråga om hjälp här på forumet om det kniper. Många här har skruvat både F50 och Sachs. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehe tackar alla tycker det är härlig stämmning på detta forum med trevligt folk frågor kommer verkligen ställas! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gratulerar till en snygg F50, trevlig modell.
Vill varna lite för allt för mycket viktkompensering, F50 ramen tål inte lika mycket dumheter som E-typen trots det snarlika utseendet, väldigt många har spruckit i ramrören. Men Sachsmotorn räcker ju långt som den är <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet skrev:Gratulerar till en snygg F50, trevlig modell.
Vill varna lite för allt för mycket viktkompensering, F50 ramen tål inte lika mycket dumheter som E-typen trots det snarlika utseendet, väldigt många har spruckit i ramrören. Men Sachsmotorn räcker ju långt som den är
Tur inte Rexxy köpte då, för då hade det blivit trimmat... <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet skrev:Gratulerar till en snygg F50, trevlig modell.
Vill varna lite för allt för mycket viktkompensering, F50 ramen tål inte lika mycket dumheter som E-typen trots det snarlika utseendet, väldigt många har spruckit i ramrören. Men Sachsmotorn räcker ju långt som den är
Tur inte Rexxy köpte då, för då hade det blivit trimmat...
Såklart, har en 80cc ekf på G, skulle blivit den motorn då. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört ganska så hårt med min F50 GLX med 80cc EKF, och den är stadig och inga tendenser till sprickor.
I onsdags hade jag upp den i 104.7 enligt cykeldatorn.
Min andra F50 som jag kör race med håller hur bra som helst med 80cc EKF och wheelie bars.
Så lite trim ska den allt hålla för.
Mer trim åt folket !! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört ganska så hårt med min F50 GLX med 80cc EKF, och den är stadig och inga tendenser till sprickor.
Ursäkta en dum fråga,vad har du för ljuddämpare? (går hårt utan avstämd pipa..) <!-- </EdIndex> --></div>
Sura skrev:Jag har kört ganska så hårt med min F50 GLX med 80cc EKF, och den är stadig och inga tendenser till sprickor.
Bilder**
Så lite trim ska den allt hålla för.
Mer trim åt folket !!
Vart får man tag i sånna stora cylindrar
jag har bara hittat som störst 60cc
Undrar oxå om någon vet om en bra sida som har mycket reservdelar till f50? <!-- </EdIndex> --></div>