Nu är den igång igen!
Har nu satt ihop motorn efter att ha bytt trampkedjan, honat loppet en del och våtslipat kolven efter nypmärket.
Jag har också monterat Dellortoförgasaren SHA16.16. Startade upp, med tändningen på 2mm föd, och körde sammantaget ca en kilometer innan jag konstaterade att jag glömt fylla olja i motorn

detta trots att jag flera gånger tänkt att det får jag inte glömma.
Nåväl, jag har inte märkt någon skada eller missljud. Troligen har de små droppar i bussningar och lager gjort sitt jobb.

Har nu bara springstart monterat och det funkar bra då den är lättstartad.
Började köra med 75 i huvudmunstycke men tyckte att det bluddrade lite så jag bytte till 72 och det verkar bra.
Så här såg stiftet ut efter ett par kilometers körning i ömsom mellanfart och ömsom pådrag under korta intervaller.
Ska man gå upp och köra fetare med munstycke 75 under en period eller ska man köra vidare med munstycke 72 ?
Ska i alla fall inte köra fullt ännu på ett tag så att jag slipper ännu ett haveri.