glenn g skrev:Ramnumret hittar du på "tunneln" precis där stora kåpan är fastskruvad. Typskylten sitter nedanför sadeln. Lite svårt att bestämma exakt årsmodell men har du padda och inga gälar på kåpan bör det vara -64 alt. -65. Du kan ju även kolla på undersidan av hastighetsmätaren, de brukar va stämplade med tillverkningsår. Paddan är svår att sota ur men det går.
Typskylten var tyvärr väck, bara två hål från nitarna kvar.
Blir att se över avgassytemet sen när jag fått igång den, är ju kul att ha kvar paddan ändå liskom.
Luddet84 skrev:Gratulerar till ett bra köp! Jag har nog en luftburk till dig men dör är inet
hål för luftslangen men det kan du göra ett själv:)
Lätt att fastna för den här modellen vill jag lova:)
Som sagt gratulerar!
Tackar!
Okej det låter bra! Såg att det finns nya å köpa faktiskt!
Vad vill du ha för den?
Provade hälla lite soppa i cyllen och den startade nån sekund så det finns hopp för den.
Började med att ta lös tanken idag för rengöring av denne och bensinkranet.
Hoppas på provtur så småningom...
Luddet84 skrev:Gratulerar till ett bra köp! Jag har nog en luftburk till dig men dör är inet
hål för luftslangen men det kan du göra ett själv:)
Lätt att fastna för den här modellen vill jag lova:)
Som sagt gratulerar!
Tackar!
Okej det låter bra! Såg att det finns nya å köpa faktiskt!
Vad vill du ha för den?
Provade hälla lite soppa i cyllen och den startade nån sekund så det finns hopp för den.
Började med att ta lös tanken idag för rengöring av denne och bensinkranet.
Hoppas på provtur så småningom...
Är det rem i dessa motorer?
Kan vara antingen eller. Går att kolla mha motornumret (minns ej vad det ska vara, dock). Min hade drev.
Hynboholm skrev:
Jaså är det du, Onkel! Kul! Jag fick ju tillökning i garaget i höstas av en guldfärgad 123 från Boden.
Hihi jo!
Jasså så trevligt!
Undrar om man sett det åket...
Sen en tid är set bara moppar som gäller för mig, därav mins sällsynta besök på stjärnforumet...