Crescent Scoterette -64

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:Ja, vi får väl se, den är inte såld än, i alla fall. :roll:
Och riktig moppe, det är en med Sachsrova, eller? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Cyklar, ja DET har jag.... :stayinshape:
NEJ, behöver inte alls vara, huvudsaken är att den är äldre än 1975.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Scooteretten är ju från 1964..? Eller menar du en moppe som funkar, kanske? Var i alla fall ute och körde igår, motorn trilskades lite när den var kall med "sommarinställningen" på munstycket men sedan gick hon faktiskt bättre ju varmare hon blev. Men jag har med startgas och verktyg så jag kan köra lite tester om det blir stopp längs vägen... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
JanneHagnell skrev:Ja, vi får väl se, den är inte såld än, i alla fall. :roll:
Och riktig moppe, det är en med Sachsrova, eller? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Cyklar, ja DET har jag.... :stayinshape:
NEJ, behöver inte alls vara, huvudsaken är att den är tillverkad före 1975.. (mopeden):wink:
Skrev fel.. cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, the Never Ending Story går vidare.... :scooter:
Scooteretten blev inte såld så idag var jag ute på en ny provtur för att jaga orsaken till mina tjuvstopp. Det var inte direkt årets varmaste dag, och mycket riktigt blev det inget stopp heller. När jag kommit hem stannade jag moppen och när jag några minuter senare skulle kicka igång igen var den inte helt lättflirtad. Men så startade hon, i alla fall, och jag var raskt framme med startgasen mot toppen - och visst ökade varvtalet! :shock: :evil: :roll:
Inte lika jättetydligt som förra gången, men i alla fall. Ja, så ni som inte tyckte jag skulle ha haft klister på packningen har väl fått vatten på er kvarn... :?
Det verkar onekligen som den inkapslade konstruktionen lever :evil: med toppackningar. Jaja, jag har redan funderat kring detta scenario så fälttågsplanen är att först kolla att toppbultarna inte släppt, sedan ska jag testa en hemkörd lösning! :Idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man har packningskall man inte ha smet !
Men om man ruggar upp ytan på toppen med ett sippapper ca 80 korn, Pappret på en slät yta och osilerande rörelser.
När det är fina små repor åt olika håll så glider inte topp packningen.
Friska brickor och muttrar, Om inte det fungerar är det fel bakom verktygen.
Om man orkar dra av cylindern och förfara lika med den är en fördel. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, tack du.... censored_talk
Nej, jag är väl kanske inte världens bäste mekaniker, hoppas i alla fall att jag lyckas lära mig av mina misstag. Inget mer klister, i alla fall!
Det verkar för övrigt som Scooteretten inte uppskattade att bli motionerad - när jag skulle öppna garageporten en stund efter utflykten hade den gått i baklås! :shock:
Förresten: Målet för utflykten var en mack, då jag tyckt att ringtrycket var lite lågt. Och ja, inte gör väl 0,7 respektive 1,1kg underverk för topphastigheten, precis... :x Kan trösta mig med att även Mekarhörne-Jim gjort samma blunder! :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har eventuellt en spekulant på moppen nu. Men var ute en tur igår och då gick den snällt, men så var det lite kyligt i luften också.
Blir det inte försäljning kanske jag river av toppen igen i vinter... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det verkar ju vara toppen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
peter/gbg

scootoret

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har en sån också och har fått meka med den en del, fick en massa stopp och hackande gång på den i början, bensinslangen var för lång så soppan rann ju inte fram till förgasaren,bensinkranen ligger ju nästan i nivå med förgasaren så man får ha ganska mycket bensin i tanken för att få jämt flöde,kortade an slangen och fyllde tanken då gick den bättre :o
Bild
men när jag "mekat" färdigt såg den ut så här :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, nu är i alla fall sagan all: Förra lördagen dök en snubbe hastigt och lustigt upp och köpte Scooteretten som startade snällt fast jag inte kört henne på månader. Så tack och hej, jag återkommer när jag blir sugen på att bygga något runt min Sachsrova!
:Im_leaving: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tja.. vad säger man.. människans seger över materian eller var det kanske tvärt om :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Människan spår men HVA Flinta rår... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar