Första E-Typen.. Kan man åka på en sådan tro.. :)
Re: Första E-Typen.. Kan man åka på en sådan tro.. :)
Snart kan de roliga börja

Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
-
Fan vad fint Jonsson! 

Har igentligen inte tid med att börja montera ihop den, men de va för svårt att hålla sig
Kommer dock gå sakta.. Verkar ju slut på fälgar och ekrar överallt med så då lär de stanna av vilket som.. Måste få tummen ur och förzinka de prylar som skall göras detta på med..

Kommer dock gå sakta.. Verkar ju slut på fälgar och ekrar överallt med så då lär de stanna av vilket som.. Måste få tummen ur och förzinka de prylar som skall göras detta på med..
Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Återmontering är kul!
Men det svåra är att inte ha glömt något tycker jag.
Plötsligt är det något som saknas, och då är det stopp I produktionen igen...
Men det svåra är att inte ha glömt något tycker jag.
Plötsligt är det något som saknas, och då är det stopp I produktionen igen...

-
grattis,hel övre gaffelkrona,sällan man ser,nästan alltid trasiga 

.crjs skrev:Har igentligen inte tid med att börja montera ihop den, men de va för svårt att hålla sig![]()
.
Snyggt jobbat....

Några frågor: Då bakre tankfäste saknas på min ram...

1.) Hur högt är bakre tank fästet mätt från ram..

2.) Tankfäste bak, Längd x Bredd(på plattjärnet)..

Ja den var hel, till och med orginal styröverfall och hållare var helamusköchrister skrev:grattis,hel övre gaffelkrona,sällan man ser,nästan alltid trasiga

Senast redigerad av crjs den 23 mar 2016, 00:07, redigerad totalt 2 gånger.
Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Kan mäta med lite bilder i morgon.billykid skrev:.crjs skrev:Har igentligen inte tid med att börja montera ihop den, men de va för svårt att hålla sig![]()
.
Snyggt jobbat....![]()
Några frågor: Då bakre tankfäste saknas på min ram...![]()
1.) Hur högt är bakre tank fästet mätt från ram..![]()
2.) Tankfäste bak, Längd x Bredd(på plattjärnet)..

Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
jag köpte 2st från Norscand för ett tag sedan och det var kromade men utan underarbete såg det ut som, väldigt grova och matta i ytan.crjs skrev:Ja den var hel, till och med orginal styröverfall och hållare var helamusköchrister skrev:grattis,hel övre gaffelkrona,sällan man ser,nästan alltid trasigaÄr gaffelbenen jag går och lurar på hur jag skall göra med. De som finns att köpa ser elförzinkade ut och inte kromade. Elförzinka och avkroma kan jag ordna själv, I så fall kan man ju lika väl elförzinka de man har. Eller om man skall skicka iväg de och kroma om de... Alt att jag hittar ett par orginal I bra skick.. Tur man har tid på sig
däremot passade de bra, och när man kört ett tag med dom så ser det ut som att packboxarna har polerat till ytan på rören på det som sticker upp

Litecrjs skrev:Ja den var hel, till och med orginal styröverfall och hållare var helamusköchrister skrev:grattis,hel övre gaffelkrona,sällan man ser,nästan alltid trasigaÄr gaffelbenen jag går och lurar på hur jag skall göra med. De som finns att köpa ser elförzinkade ut och inte kromade. Elförzinka och avkroma kan jag ordna själv, I så fall kan man ju lika väl elförzinka de man har. Eller om man skall skicka iväg de och kroma om de... Alt att jag hittar ett par orginal I bra skick.. Tur man har tid på sig

kan du avkroma en ljuddämpare åt mig. närmare bestämt framdelen till en sachs-jamarcool.
den ska nämligen modifieras och sedan bli svart.
jag skulle gärna vilja ha bort kromet först.
erlan
Ja tyckte med ytan ser väldigt grov ut.. Du har inte lust att ta några bilder på dina?JanneL skrev:jag köpte 2st från Norscand för ett tag sedan och det var kromade men utan underarbete såg det ut som, väldigt grova och matta i ytan.crjs skrev:Ja den var hel, till och med orginal styröverfall och hållare var helamusköchrister skrev:grattis,hel övre gaffelkrona,sällan man ser,nästan alltid trasigaÄr gaffelbenen jag går och lurar på hur jag skall göra med. De som finns att köpa ser elförzinkade ut och inte kromade. Elförzinka och avkroma kan jag ordna själv, I så fall kan man ju lika väl elförzinka de man har. Eller om man skall skicka iväg de och kroma om de... Alt att jag hittar ett par orginal I bra skick.. Tur man har tid på sig
däremot passade de bra, och när man kört ett tag med dom så ser det ut som att packboxarna har polerat till ytan på rören på det som sticker upp

Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
De skall jag nog kunna ordna, skall ändå avkroma en del prylar till mig själv. Dock vet jag inte när jag hinner, så har du bara inte bråttom så. Du kan ju göra de själv ganska enkelt med om du inte vill vänta. För jag antar du vill ta bort nickel och kopparen med om där nu finns någon.? Jag har inte riggat upp mitt än nämligen skall göra det de närmsta dagarna då jag skall elförzinka en del med och då tänkte jag samtidigt avkroma en del prylar.. Men tiden är inte på min sida..erlan skrev:Litecrjs skrev:Ja den var hel, till och med orginal styröverfall och hållare var helamusköchrister skrev:grattis,hel övre gaffelkrona,sällan man ser,nästan alltid trasigaÄr gaffelbenen jag går och lurar på hur jag skall göra med. De som finns att köpa ser elförzinkade ut och inte kromade. Elförzinka och avkroma kan jag ordna själv, I så fall kan man ju lika väl elförzinka de man har. Eller om man skall skicka iväg de och kroma om de... Alt att jag hittar ett par orginal I bra skick.. Tur man har tid på sig
i tråden här.
kan du avkroma en ljuddämpare åt mig. närmare bestämt framdelen till en sachs-jamarcool.
den ska nämligen modifieras och sedan bli svart.
jag skulle gärna vilja ha bort kromet först.
erlan

Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
det är ingen brådska alls.
PMa din adress så ska jag skicka ner den.
funkar det bra med schenker?
erlan
erlan
Kan man göra denna sån här åkbar.....fattas lite saker & fästen...men flera X-tra finns.. 
Tack Erland, tror ej det är nåt problem...

Tack Erland, tror ej det är nåt problem...

Du har pmerlan skrev:det är ingen brådska alls.
erlan

Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt