Sida 6 av 44

Postat: 22 mar 2008, 14:17
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla på stiftet. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 mar 2008, 16:53
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja kolla på stiftet, färgen på isolatorn säger det mesta om vilken förbränning du har, svart = för mycket olja. LjusChokladbrunt är nog den bästa färgen,= lite överskott på olja. vitt=optimal förbränning, men risk för nypning. Se även bif länk från NGK om tändstiftsfärg.

http://www.ngk.se/templates/ngkPage.aspx?id=102 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2008, 12:26
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, nu har vi ägnat tiden åt att köpa ny bil så jag får se när jag hinner med. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2008, 23:18
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, bilar behövs dom med. Kostar lite mer bara. <!-- </EdIndex> --></div>

På gång - här också...

Postat: 19 maj 2008, 12:06
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var visst lite trött igår när jag gjorde mitt senaste inlägg om vår Scoterette - det blev en ny tråd istället...
Nåja, nu ska jag försöka fortsätta här att berätta om kampen för att få moppen funktionsduglig igen efter att den gav upp i snöovärdet under långfredagens Chicken Race. Ska bla byta brytare och kondensator men har ingen svänghjulsavdragare så jag får konstruera en. Någon som har bra tips? :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 maj 2008, 12:23
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle bespara mig besväret och köpa en, kostar ca 80kr. Då har du ganranterat friska svänghjulsgängor också. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 maj 2008, 13:44
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var köper jag en sådan? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 maj 2008, 18:39
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Närmaste moppehandlare, enda jag vet i Göteborg är "Bloms" men du kanske har någon på hemmaplan också <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 maj 2008, 20:25
av Hank
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Clas Ohlson har svänghjulsavdragare. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 maj 2008, 21:10
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har köpt på rinab.nu med måttet 22/1,5. Mät för säkerhets skull din gängdiameter. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 maj 2008, 22:30
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gick vägen med minsta trearmsavdragaren från ÖB! :D
Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 maj 2008, 06:11
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är ju ingen specialist på huskvarnamotorer,
men med så mycke olja och skräp runt tändningen, skulle nog jag kika på vev-tätningen i blocket också <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 maj 2008, 10:41
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som har ett åtdragningsmoment till svänghjulsmuttern? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 maj 2008, 10:44
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Jag är ju ingen specialist på huskvarnamotorer,
men med så mycke olja och skräp runt tändningen, skulle nog jag kika på vev-tätningen i blocket också
Visst, det tänkt jag också men det får nog vänta tills i vinter. Börjar med att göra rent och byta brytare och konding så hoppas jag den går över sommaren. Jag misstänker nämligen att den läcker på fler ställen så då blir det ju ändå en totalrivning av motorn. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 maj 2008, 20:00
av JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här är kanske en korkad fråga, men jag har mest jobbat med bilar tidigare och där anges förtändningen med grader före övre dödpunkt. I instruktionsboken står 2,5mm. Är det mm som kolven rör sig mellan tändning och övre dödpunkt? <!-- </EdIndex> --></div>