Lasses Maxiuch projekt

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det snart klart för tvätt och polering (Brukspolering :lol: )

Skitig och matt, hoppas den blir fin sedan, ska ju behålla orginallacken :roll:

Bild

Bild

Går det att se årsmodell av ramnr ?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns denna sida men ramnr bank för puch men kikar man på Maxi står det mest frågetecken framför årsmodellerna.
http://goto.glocalnet.net/puch-hobby/ram_och_motor_nummer.html#Maxi <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Finns denna sida men ramnr bank för puch men kikar man på Maxi står det mest frågetecken framför årsmodellerna.
http://goto.glocalnet.net/puch-hobby/ram_och_motor_nummer.html#Maxi
:lol: Tack ändå, ja det var lite o-tydligt så att säga :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

billykid skrev:Super duper...Lasse.... slider_victory.gif

Hmm Affe...du som är Cross åkare tror ja.....visst måste du känna ´till Monarks Cross med Sachs 6vxl 50S motor....måste ju finnas i SV...då jag haft en.... :?:

Enligt Peppe dragrace ...så finns dom int... :?:
Behöver inte hävda mig där tror ja,att vara med på några repor...a: DalaOpen...då blir det inget SNACK vad min F50GLX går för.... oregonian_mornincoffee.gif
Jag är inte så mycket crossåkare, men jag är en crossfarsa, Ja dom finns kvar, gå in på classic50mx.com <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Hmm Affe...du som är Cross åkare tror ja.....visst måste du känna ´till Monarks Cross med Sachs 6vxl 50S motor....måste ju finnas i SV...då jag haft en.... :?:

Behöver inte hävda mig där tror ja,att vara med på några repor...a: DalaOpen...då blir det inget SNACK vad min F50GLX går för.... oregonian_mornincoffee.gif
här är en till salu:

http://www.blocket.se/skaraborg/Monark_MX_50_Cross_Special_39896195.htm?ca=9&w=3

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->din moped är byggd mellan 75 och 79, din bör anses som en 77 modell. det är ju en "N" modell, och dom var lite budget och fabriken höll inte lika bra koll på dom, enligt ryckte ska det finnas dubbletter av ramnummer i olika länder, en del han ut på marknaden innan det uppdagades och många nummer ströks för enkelhetens skull när dom skrotade ramarna, din kan vara en sån jäkel som smet ut på marknaden, jag har bara läst på tyska informations sidor om det. någon går gärna säga imot <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Pop skrev:din moped är byggd mellan 75 och 79, din bör anses som en 77 modell. det är ju en "N" modell, och dom var lite budget och fabriken höll inte lika bra koll på dom, enligt ryckte ska det finnas dubbletter av ramnummer i olika länder, en del han ut på marknaden innan det uppdagades och många nummer ströks för enkelhetens skull när dom skrotade ramarna, din kan vara en sån jäkel som smet ut på marknaden, jag har bara läst på tyska informations sidor om det. någon går gärna säga imot
Ja-ha :lol: Där ser man, en snikpuch och dessutom en rymmare cocos_acc.gif

Vilken tur då att den fick komma hem till mig :sol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

erlan skrev:

här är en till salu:

http://www.blocket.se/skaraborg/Monark_MX_50_Cross_Special_39896195.htm?ca=9&w=3

erlan
Vad Peppe menar är väl att den aldrig är såld som en svensk mopedmotor <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

S_Compakt skrev:
erlan skrev:

här är en till salu:

erlan
Vad Peppe menar är väl att den aldrig är såld som en svensk mopedmotor
Ja så är det :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna morgon blev en besvikelse :? åkte in till jobbet med ram och div grejor vid 7 tiden som skulle få smaka på högtyckstvätten, när jag låst upp grindar, dörrar och larmat av inser jag att hela tvätthallen är fylld av nymålade brädor hate-wall.gif

OK:s "gördetsjälvhall" hade ju inte heller öppnat vid den tiden en söndag :?

Då återstod bara att tvätta hemma då .... Usch :cry:

Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men rent å fint blir det ju Lasse... :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketaren skrev:men rent å fint blir det ju Lasse... :thumb:
Jaaa :lol: När frun nu gick på promenad sa hon att jag kunde dikska :hmm: Ja visst ja, man kan ju diska småprylarna , hon måst väl ha menat mopeden :roll: men det låg fullt i tallrikar å glas jag fick plocka undan först :?

Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Polerad ! endast ett lager hårdvax återstår :D

NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oj oj oj vilken glans du får till Lasse. vad ska du ha för o komma ner o putsa min Veteranbil?? :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Lasse väss skrev:Polerad ! endast ett lager hårdvax återstår :D

Bild

blir ju riktigt fint resultat på den Lasse.. :) tur att det finns en polerräv i dig oxå.. :wink:

hur gick det när frun kom hem å såg att du diskat delar av moppen... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar