Sida 7 av 7
Postat: 17 mar 2013, 20:28
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 mar 2013, 09:07
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min 900T 95:a sjönk inte något synbart på oljestickan på 1000mil men det är ju en B204 i den, värre är det med B205/B235..
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 mar 2013, 12:50
av JRA
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag får låna tråden lite...?
Glasblästrade 2 st ILO cyllar förra veckan och när jag sen jämförde dom så ser det ut att vara skillnad på"portarna"vad gäller storlek? Alltså jag har inte mätt ngt men man ser det med blotta ögat. Kan det vara ngt med 0,8hk vs 1,0hk ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 mar 2013, 14:45
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Portarna ÄR olika beroende på vad det är för cylinder och vilken motor den är till. Det är många olika faktorer som påverkar bl.a. annat den du nämner.
Ska man redogöra för något i minsta detalj är verkligheten ofta långt mer komplicerad än vad man föreställde sig.
Troligen skulle det behövas flera A4 ark med tabeller och siffror för att förklara hur många olika cylindrar som passar JLO G50 motorn som tillverkats. <!-- </EdIndex> --></div>