Då var det dags för lite fler bilder.
Har grovjusterat tändningen för ca 27 grader vid 4-5krpm, sedan flyttar den fram tändningen själv vid högre varv.
Det är et HPI 2-ten med två kurvor. Är det någon som vet vilken kurva som man får när kretsen för kurv-val är öppen respektive sluten?
Sedan har jag fått dit CDI enheten och regulatorn, det blev lite trångt men gick att dölja under kåpan.
Satte också en switch så jag kan välja tändkurva i kåpan. Även EGT och varvmätaren är inkopplad.
Det extra EGT uttaget drog jag ut i kåpan under tanken så jag tillfälligt kan koppla in även ett tändstiftstemperaturgivare.
Denna ska jag ha medan jag bestyckar förgasaren och kollar så pipan har tillräckligt mottryck i stingern.

Det som återstår nu är att skruva dit den andra kåpan samt att sätta dit drev och kedja.
Det lutar åt att prova 18-45 till att börja med. Har kört 16-45 tidigare med ett standard 70cc kit. Ska även plocka bort en topplockspackning så squish avstånd blir 0.5mm istället för 1mm, vilket verkar ok efter konversation med Micke S.
Sedan är det bara att fylla i ATF F/G oljan, blanda bensinen och provstarta.