athena

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

athena

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag skulle serva e-typen före somarens fin åkning när man lyfter toppen så såg det ut så här :evil: och frågan är varför detta nicasin släp :?: Bild

Uploaded with ImageShack.us
kolven ser fin ut och något svart på toppen så magert har den inte gått men det kanske är den italienska kvaliten som spökar <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojdå! Det måste ha varit ett måndagsexemplar! :shock: :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tror ju mer på freda brotom hem :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sitter det bitar av nikasilet kvar på kolven?
Det är bättre att nikasila om än att köpa ny cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolven är ren och fin varför är det bättre att repa den gamla :?: <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Reparerad cylinder är mycket bättre än orginal. Nikasilen är starkare.
Vid tillverkning av cylindern är man snål eller sparsam och lägger ett tunt lager.
Tag ett snack med VRM. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar