Elförzinkning, galvning, förnickling

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dbshandy
Kontakt:

Elförzinkning, galvning, förnickling

Inlägg av dbshandy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå
Nån där ute som kan rekommendera nåt bra ställe där man kan lämna in sina muttrar brickor skruv etc. för att få dom blanka och fina ?

Har varit i kontakt med två företag i Vårgårda en av dom utförde bara kromning, alltså till skärmar m,m. Den andra har slutat utföra förnickling eller elförzinkning.
I Göteborg så fick jag tag på en firma men dom kräver 1500 kr för förnickling, det är lite väl dyrt för det lilla jag har. (Dock sa han att ni kan ju vara flera som lämnar in samtidigt, det är fortfarande samma pris) Men nu känner jag inte 10 andra moppeägare som vill ha blanka muttrar m,m.
Men min fråga är Finns det inte nån firma kvar som gör samma jobb fast för kanske 500 kr ? Nån som vet nån bra firma ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nånstans finns väl en tråd om "gör det själv förnickling"
Conrad har väl provat <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag har förnicklat och det går bra.
Det står lite skrivet på Classic motors hemsida. <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite OT. Vet någon hur man avlägsnar förnicklingen på tex ett vapen för att sedan blånera om detta? <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jim på classic förnickla ju om en strålkastarinsats kanske finns på nätet. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar